اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
با حضور استاندار خوزستان؛
استاندار خوزستان در سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر ضمن بهره برداری و کلنگ زنی 3 طرح در بخش آب و فاضلاب، از روند پیشرفت طرح های آب و فاضلاب در این شهر ها بازدید کرد.
غلامرضا شریعتی در سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر ضمن بهره برداری و کلنگ زنی 3 طرح در بخش آب و فاضلاب از روند پیشرفت طرح های آب و فاضلاب در این شهرها بازدید کرد. 

بهره برداری از تصفیه خانه اضطراری آب اروندکنار از توابع شهرستان آبادان با توان پمپاژ روزانه 10 هزار متر مکعب برای جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث خط انتقال فاضلاب برای ایستگاه پمپاژ در شهرستان آبادان با اعتبار 50 میلیارد تومان و کلنگ زنی اجرای شبکه آب برای منطقه محرزی خرمشهر با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان از جمله برنامه های سفر استاندار خوزستان به شهرستان های آبادان و خرمشهر بود.

استاندار خوزستان همچنین از روند پیشرفت تعدادی از پروژه های آب و فاضلاب در شهرستان های آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

شریعتی در جریان این بازدید ها با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه تصفیه خانه آب خرمشهر در طول چند ماه اخیر، گفت: پروژه تصفیه خانه آب شرب خرمشهر به صورت نیمه تمام مانده چند سال رها شده بود اما با پیگیری های صورت گرفته از ابتدای امسال این پروژه مجددا فعال شده است و در طول 7 ماه گذشته روند اجرایی آن تسریع شده است.

استاندار خوزستان افزود: امیدواریم این پروژه تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌ برداری برسد که با بهره برداری از آن از نوسانات آبی که در خرمشهر وجود دارد و منجر به بروز مشکلات و بعضا نارضایتی‌ می شود جلوگیری خواهد شد.

شریعتی در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر تصریح کرد:این پروژه در قالب قرارداد فاینانس ۵ تصفیه خانه فاضلاب برای 5 شهر استان شامل شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام در حال اجرا است و تا ۶ ماه پیش سرعت کار بسیار پایین بود و حدود 23 درصد کار ظرف دو سال انجام شده بود اما در شش هفت ماه گذشته حدوداً ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و به ۴۳ درصد پیشرفت رسیده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تجهیزات این پروژه که در برگیرنده ۳۳ درصد آن است سفارش داده شده است و به تدریج در حال وارد شدن است و انتظار داریم به سرعت کار پیش برود و بتوانیم تا اوایل سال ۹۸ تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر و چهار تصفیه خانه فاضلاب برای چهار شهر دیگر افتتاح شود تا فاضلاب به رودخانه ها ریخته نشود و منابع آبی از بین نرود و صیانت شود و بتوانیم از پساب تصفیه شده فاضلاب که حدود 200 هزار متر مکعب است برای مصارف کشاورزی صنعت و محیط زیست استفاده نماییم.

شریعتی با اشاره به این که دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شمال و جنوب خرمشهر به طور کامل در حال احداث است گفت: این پروژه دو ساله است با این حال انتظار داریم ظرف ۱۸ ماه این کار تکمیل شود و با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب هم زمان شود و بتوانیم فاضلاب را با قدرت مناسب پمپاژ کنیم و بوی نامطبوعی که بعضا در مناطق مختلف در شهرستان به دلیل مسطح بودن زمین خرمشهر استشمام می شود را حل نماییم.

استاندار خوزستان در خصوص هزینه اجرای پروژه های تصفیه خانه آب و فاضلاب خرمشهر تصریح کرد: احداث تصفیه خانه آب شرب حدود ۴۰ میلیارد تومان و تصفیه خانه فاضلاب حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و پروژه هایی که بنا است برای آب و فاضلاب شهرستان خرمشهر انجام دهیم در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان است که امیدواریم منجر به رفاه و بهتر شدن شرایط زندگی و ارتقای وضعیت آب و فاضلاب این شهرستان شود.

شریعتی در مورد وضعیت پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبادان عنوان کرد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبادان ۸۰ درصد در بخش ابنیه و در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و تجهیزات آن سفارش داده شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل زنجیره دفع اصولی فاضلاب شهری خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان آب و فاضلاب استان تلاش نمایند خطوط انتقال و ایستگاه ها و شبکه جمع آوری فاضلاب هم به اتمام برسد و هم زمان با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب تکمیل شود و بتوانیم خدمات بهتری به مردم استان ارائه دهیم و به قول رئیس جمهور محترم به مردم استان خوزستان پیرامون حل مسئله آب و فاضلاب خوزستان در برنامه 4 ساله جامه عمل بپوشانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار