اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
رییس حوزه هنری خوزستان گفت: جشنواره فیلم عمار می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در حوزه تبیین نگاه امام (ره) و آرمان‌های انقلابی را پاسخگو باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های جشنواره فیلم عمار در خوزستان گفت: در جشنواره فیلم عمار شاخص‌ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری برای حوزه انقلابی‌گری تبیین کردند دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: کارهایی که در حوزه جشنواره فیلم عمار برگزار می‌شود هم عرض با کارهای حوزه هنری است و یک موازی کاری در این جا وجود دارد که البته بد نیست و باعث می‌شود کارهای روی زمین مانده و مطالبات رهبری اجرایی شود.

رییس حوزه هنری خوزستان ادبیات شفاهی انقلابی و موسیقی و سرود با محتوای انقلاب اسلامی را از کارهایی دانست که بر روی دوش حوزه هنری است و یادآور شد: جشنواره فیلم عمار در انجام این امور می‌تواند بسیار کمک کند.

وی با بیان این که جشنواره فیلم عمار می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در حوزه تبیین نگاه امام (ره) و آرمان‌های انقلابی از اصل انقلاب تا جنگ و تا امروز را با تولید آثارش پاسخ دهد افزود: این مضامین تنها ملی نیست و در حوزه بین‌المللی و بیداری اسلامی هم تولید می‌شود.

طباطبایی ادامه داد: چون حوزه هنری در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت دارد و مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند در بحث فرهنگی امیدشان به حوزه هنری است از این رو قطعا خود را مکلف می‌دانیم با جشنواره‌ای فاخر همچون فیلم عمار در حد توان در جهت ملاک‌ها، شاخص‌ها و معیار مورد نظر رهبری همکاری کنیم.

وی با اشاره به این که طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه همکاری مؤثر با سینما افتاد که قابل تقدیر است اظهار کرد: جشنواره فیلم عمار فرصتی برای شناخت استعدادها و ارتباط دادن نیروهای ارزشی به یکدیگر در حوزه هنر انقلابی و متعالی است و از طرفی فرصت کم هزینه‌ای برای عموم مردم در زمینه ارتباط با رسانه و عنصر سینما و فیلم ایجاد می‌کند.

او با بیان این که باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد اظهار داشت: امروزه در معرض تهاجم رسانه‌ای شدیدی قرار داریم و دشمن چند سالی است با تمام امکانات به خصوص از طریق ماهواره و فضای مجازی برنامه‌ریزی می‌کند و آسیب جدی آن را در روزهای اخیر دیدیم و ما باید از این ظرفیت که بیداری برای افزایش بصیرت و آگاهی عموم مردم استفاده کنیم.

همچنین عبدالرضا رستمی‌فر، دبیر جشنواره فیلم عمار خوزستان، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این جشنواره در سال گذشته بیان کرد: از اهداف مهمی كه جشنواره عمار دنبال می‌كند ایجاد اعتماد به نفس بین هنرمندان بومی استان‌‌ها و شهرستان‌ها برای تولید آثار فاخر در قالب‌ فيلم‌های مستند، كوتاه، داستانی، مستند، نماهنگ و تیزر است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه جشنواره فيلم عمار در برنامه‌های آتی خود آموزش‌‌هايی در سطوح مختلف آماتور و پيشرفته را برای هنرمندان بومی استان‌ها در دستور کار خود قرار داده تا بتواند تولید آثار ارزشمند را در سطح کشور افزايش دهد. نمایش آثار برگزیده هشتمین جشنواره فیلم عمار از چهار تا شش بهمن 96 در اهواز برگزار می‌شود.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار