اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز پنجشنبه خود نوشت:

*تبانی در فوتبال؛ 146 گل زده در دو بازی

شنیده شد که تبانی باعث شد تا فدراسیون فوتبال نیجریه از محرومیت کامل چهار تیم حاضر در لیگ این کشور خبر دهد. در دو بازی برای صعود به لیگ دسته یک نیجریه در مجموع 146 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد! اتفاقی که با واکنش شدید فدارسیون فوتبال نیجریه همراه شد.

دو تیم حاضر در لیگ دسته دو نیجریه برای صعود به لیگ دسته یک این کشور نیاز به تفاضل گل زیاد داشتند و در نهایت این دو تیم توانستند با دو نتیجه‌ عجیب 79 بر صفر و 67 بر صفر به پیروزی برسند تا صعودشان به دسته یک این کشور قطعی شود! در یکی از این بازی‌ها پلاتئو فدرس یکی از بازیکنان 72 گل از 79 گل تیمش را به ثمر رساند!

*شرط آمریکا برای ماندن مرسی در قدرت

شنیده شد که آمریکا چند ساعت قبل از کودتای نظامی در مصر به محمد مرسی، رئیس‌جمهور معامله‌ای را پیشنهاد کرد و وعده داد که به حفظ قدرت او کمک کند. انتخاب به نقل از نیویورک تایمز نوشت؛ مشاوران رئیس‌جمهور سرنگون شده گفتند، در آخرین ساعات ریاست‌ جمهوری مرسی، وزیر خارجه یکی از کشورهای عربی با او تماس گرفت و گفت که او از طرف واشنگتن پیام دارد.

این وزیر خارجه از مرسی پرسید آیا با انتصاب نخست وزیر جدید و کابینه وزیران که تمام وظایف قانونی و قدرت را به عهده بگیرد و استانداران انتخاب شده را جایگزین کند. در واقع این پیشنهاد یک شرط مهم برای پشتیبانی ایالات متحده آمریکا از رئیس‌جمهور سابق مصر بود. به گفته مشاوران، مرسی دست خود را به گلویش گذاشت و با این علامت روشن کرد که «مرگ برای او بر قبول چنین شرایطی ترجیح دارد.»

*عربستان روزه‌خواران را اخراج می‌کند

شنیده شد که عربستان سعودی تهدید کرد هر خارجی غیرمسلمان را که در ماه رمضان اقدام به روزه خواری در ملاءعام کند از خاک خود اخراج خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه نوشت؛ وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساکنان غیرمسلمان در عربستان سعودی باید درطول ماه رمضان به احترام این ماه و همین طور به احترام مسلمانان از خوردن و آشامیدن در ملاءعام خودداری کنند. خارجی‌هایی که اقدام به روزه‌خواری کنند مشمول اقدامات تنبیهی قرار خواهند شد که شامل لغو قراردادهای کاری و اخراج آنها از خاک عربستان می‌شود.

*عذرخواهی مدیر کره‌ای به خاطر سانحه هوایی

شنیده شد که مدیر شرکت هواپیمایی کره‌ای بابت حادثه هوایی اخیر که منجر به 2کشته و 182 زخمی شد؛ عذرخواهی کرد. عصر ایران نوشت؛ «یونگ یونگ» مدیر شرکت هواپیمایی آسیانا از مسافران آسیب دیده و خانواده‌های قربانیان پرواز این شرکت که در آمریکا دچار حادثه شد؛ عذرخواهی کرد. یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی آسیانا کره جنوبی روز شنبه گذشته فرود ناموفقی در فرودگاه سانفرانسیسکو آمریکا داشت و منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 182 نفر دیگر از مسافران پرواز شد. این پرواز 307 سرنشین داشت.

*پاسپورت اصغر فرهادی ضبط شد

شنیده شد که اصغر فرهادی،کارگردان برجسته کشورمان و برنده جایزه اسکار وارد خاک ایران شد. تابناک نوشت؛ فرهادی با هواپیمای ایران ایر وارد این فرودگاه شد و پس از گذراندن مراحل اداری مورد استقبال نزدیکان خود قرار گرفت. خبر دیگر اینکه پاسپورت فرهادی هنگام ورود به فرودگاه به دلیل بروز برخی سوءتفاهمات توسط ماموران گرفته شد که سپس به وی بازگردانده شد. گویا از فرهادی خواسته شده است که برای ادای پاره‌ای از توضیحات مراجعه کند.

*اقدام برادرزاده صدام برای ترور آیت‌ا... سیستانی

شنیده شد که برادرزاده صدام ادعا کرده است که در سال 2004 در یک قدمی ترور مرجع عالی شیعیان در عراق بوده اما به دلایلی نامشخص کمربند انفجاری او عمل نکرده است. فارس نوشت؛ «عمر سبعاوی ابراهیم الحسن» برادرزاده صدام و معاون رئیس نیروهای فدائیان دیکتاتور معدوم عراق، گفت که در سال 2004 نزدیک بوده عملیات ترور آیت‌ا... «سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق را با موفقیت اجرا کند.

او مدعی شده که در روز عید قربان این سال با بستن یک کمربند انفجاری، در منزل آیت‌ا... سیستانی حاضر شده و وقتی به ایشان نزدیک شد ضامن بمب را کشیده اما این بمب منفجر نشده است و فورا با نگرانی خانه را ترک کرده است. او گفته که اگر این جنایت عملی می‌شد حزب بعث به راحتی می‌توانست به قدرت برگردد اما امروز دیگر بازگشت اهل سنت به قدرت در عراق ناممکن است زیرا شیعیان دیگر بی‌هیچ واهمه‌ای قدرت را به دست گرفته‌اند.

*ماهواره تحویل بدهید گیرنده دیجیتال بگیرید

شنیده شد که فرمانده سپاه ناحیه ثارا... شیراز گفت: تا پایان عید فطر افرادی که مایل هستند می‌توانند ماهواره خود را تحویل داده و به جای آن گیرنده دیجیتال شبکه‌های ملی را تحویل بگیرند. فارس نوشت؛ سرهنگ منصور میرزاییان در همایش مشترک ائمه جماعات، هیات امنای و پایگاه‌های مقاومت مساجد، اظهار کرد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه ثارا... برای جبران مالی و جایگزینی افرادی که ماهواره خود را تحویل دهند، به آنها گیرنده‌های دیجیتال شبکه‌های داخلی را اهدا می‌کند.

*دلیل بگم بگم احمدی‌نژاد مشخص نیست

شنیده شد که معاون سیاسی دفتر آقای احمدی‌نژاد (محمد جعفر بهداد) در مقاله‌ای در روزنامه ایران 18 تیر ماه از سونامی هلاک‌کننده علت رانت‌خواران سیاسی و اقتصادی در صورت گشوده شدن سینه رئیس‌جمهور خبر داده است. جمهوری اسلامی نوشت؛ به‌رغم اتمام 8 سال دوره ریاست‌جمهوری و به‌رغم باورهای اعتقادی جامعه مبنی بر حق گویی و دفاع از حقوق مردم به عنوان حق‌الناس و بیت‌المال هنوز دلیلی برای مصلحت اندیشی رئیس‌جمهور در شعار معروف بگم بگم او! و سکوت با تاریخ مصرف ایشان مشخص نشده است و معلوم نیست این ناگفته‌ها کی گفته خواهند شد.

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار