اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان:
نواح: خوزستان قطب کشاورزی کشور بوده و با خشکسالی متوالی در این سال ها در حال از بین رفتن است که این اتفاق موج گسترده بیکاری و مهاجرت در مناطق روستایی ایجاد می کند.
عبدالرضا نواح عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه نشست تخصصی راه های برون رفت از مرگ کارون در گفتگو با خبرنگار شوشان بیان کرد: خوزستان قطب کشاورزی کشور بوده و با خشکسالی متوالی در این سال ها در حال از بین رفتن است که این اتفاق موج گسترده بیکاری و مهاجرت در مناطق روستایی ایجاد می کند.

نواح با بیان اینکه وقوع بیکاری در مناطق کشاورزی، سبب انتقال کشاورزان و روستاییان به مراکز استان ها و شهرستان ها می شود، اظهار کرد: در صورت خشکسالی روستاییان به دلیل عدم شغل مناسب و تغییر سبک زندگی دچار مشکل شده و با گسترش ناهنجاری ها و کج روی های اجتماعی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ابتدا با مشکلات اقتصادی و سپس دچار بحران جمعیتی و اجتماعی خواهیم شد اظهار کرد: باید برای احیای کارون کارها و اقدامتی انجام شود تا مردم بتوانند سیستم زندگی سنتی خود را ادامه دهند و برگزاری این نشست در جهت جلوگیری از مشکلات و ارائه نظرات است.

نواح در ادامه گفت: در کشورهای توسعه یافته ابتدا اشتغال و تأمین مواد غذایی از محیط های روستایی انجام میگیرد و سپس اجازه مهاجرت داده میشود اما متاسفانه این کار در کشور ما انجام نگرفته و روستاییان ضمن اینکه با کاهش دبی آب کارون مواجه شده اند دغدغه انتقال و کمبود آب بر مشکلات آنها افزوده می شود.

نواح بر ضرورت فرهنگ سازی در جهت جلوگیری از ریختن فاضلاب ها و تأثیر منفی آن بر آب رودخانه توسط سازمان بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: سازمان بهداشت و درمان باید با اطلاع رسانی آثار منفی زیست محیطی توسط فاضلاب ها در جهت سلامتی شهروندان بخصوص کودکان تلاش کند و همه باید در راستای زنده نگهداشتن کارون و ایجاد شرایط زندگی بهتر برای شهروندان همت کرده و صدای مردم مظلوم خوزستان را به گوش مسئولان برسانند.




















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار