اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی دشت آزادگان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هنرمندان، مسئولان استانی و محلی در سوسنگرد برگزار شد.
پانزدهمین  محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این آیین با ابراز خرسندی از برگزاری موفق این جشنواره همت هنرمندان تئاتر عربی استان و متولیان برگزاری این جشنواره را تحسین کرد و گفت: مردم دشت آزادگان و هویزه استعداد ویژه‌ای در زمینه تئاتر دارند به طوری که با وجود همه کاستی‌ها نزدیک به دو دهه است که چراغ این جشنواره را روشن نگه داشته‌اند و این مایه افتخار ما است.

وی خاطرنشان کرد: سوسنگرد از کمبود امکانات تئاتر و زیرساخت‌های هنری رنج می‌برد و ما تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان این شهرستان این نواقص را رفع کنیم و امیدوارم با کمک هم بتوانیم گامی در رشد هنر و تعالی فرهنگ این شهرستان برداریم.

جوروند با اشاره به آثار راه‌یافته به این جشنواره سطح کیفی این آثار را مطلوب ارزیابی کرد و برای اولین بار به همراه جوایز تندیس نخل طلایی به برگزیدگان اهداء شد. 
 
اثر برگزیده این جشنواره به نمایش المعطف (پالتو) به کارگردانی معصومه داغری از اهواز رسید. جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به صورت مشترک به علی سودانی از سوسنگرد و عبدالحسین جلیل‌نسب از خرمشهر تعلق گرفت. مریم عباسی از رامشیر به همراه کفایت جادری از اهواز جایزه بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص دادند.
آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره تئاتر عربی خوزستان در پانزدهمین دوره خود شامل شجرة بلا هویة از بندر ماهشهر، المعطف از اهواز، روی بلا شاطی از رامشیر، جردة خرمشهر، العجدة السابعة از شوش، دمعة الام از خرمشهر، الجرز الاسود از سوسنگرد  و جرح الورد از اهواز هستند.

در این جشنواره آثاری از دو کشور عمان و عراق نیز شرکت کردند.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار