اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان:
آیت الله کعبی: فردی که ایشان برای حل مشکل ریزگردها به استان خوزستان فرستاده اند، خود یکی از عوامل مشکل است.
آیت الله کعبی: فاجعه محیط زیستی می تواند عامل مرگ تدریجی خوزستان شود. بی تدبیری دولتمردان، انتقال بی رویه و غیرقانونی و غیر شرعی آب خوزستان منشاء بحران ۱۳ ساله ریزگردها است. مطالبات رهبری و ملت ایران و مردم شریف خوزستان و نمایندگان خبرگان و مجلس شورای اسلامی در حل مشکل ریزگردها همچنان زمین مانده است.

ساعاتی پیش آیت الله کعبی با اظهار ناراحتی از اقدامات کند و بی ثمر دولت در حل مشکل ریزگردهای استان خوزستان تصریح کردند: 

جناب آقای رییس جمهور اگر می خواهد مشکل ریزگردهای استان خوزستان را حل کند در اقدام اول بهتر است آقای کلانتری را عزل کند‌.

 فردی که ایشان برای حل مشکل ریزگردها به استان خوزستان فرستاده اند، خود یکی از  عوامل مشکل است. 

آقای کلانتری سابقا به نمایندگان استان ما در مجلس شورای اسلامی گفت شما آب زیاد دارید و مردم این جمله او را در شبکه های مجازی شنیدند‌. 

آیت الله کعبی، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود:  به عنوان اولین اقدام جدی بهترین کار عزل جناب کلانتری  و انتخاب فردی است که دلسوز مردم استان خوزستان و همچنین دیگر شهرهای میهن عزیزمان باشد.

 لا اقل چنین افرادی که خود عامل مشکلند را به استان نمی فرستادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:

جالب است که همین آقای کلانتری که به استان خوزستان آمده در اولین موضع خود عامل خارجی را عمده عامل  بحران ریزگردها دانست و سیاستهای غلط انتقال آب رودخانه های استان خوزستان و اقدامات غلط و بی تدبیری ها را نادیده گرفت.

 خود او سابقا گفته بود که (پاییزه و زمستانه ای که در کشور ما داریم عمدتا منشاش ریزگردهای داخلی است!!) و برای این جمله اش استدلال هم کرده بود.
 حالا عجیب است که در بدو ورود به استان خوزستان ریزگردها را به گردن عامل خارجی می اندازد. 
فردی که تا این حد دچار تناقض گویی است ونظر غیرکارشناسی می دهد صلاحیت مدیریت سازمان مهم محیط زیست را ندارد.

مشکل تعطیلی پی در پی مدارس و بیماریهای تنفسی  ناشی از گرد و خاک وتاثیر ان در رکود  اقتصادی و شتاب درپدیده مهاجرت به استانهای دیگر وحتی خارج از کشور  وافزایش  نارضایتی عمومی مردم شهید پرور استان خوزستان،  که به فرمایش امام راحل قدس سره الشریف (دین خود را به اسلام  ادا کردند) ، از این موارد نمی توان به راحتی عبور کرد.

ایشان همچنین افزود:   اقدامات زیربنایی و اساسی که مقام معظم رهبری مد ظله العالی دستور دادند و سال قبل در اول درس خارج خود فرمودند.بسیار مهم است .رهبری عزیز تاکید کردند که(این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، مشکلی را حل نمی‌کند.) 

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با انتقاد از برخی که به‌جای حل مسئله ریزگردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، خاطرنشان کردند: درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.

آیت الله کعبی افزود: امروز در خوزستان   نخلستانها مرده وبی اب است  کشاورری از بین رفته است .ودر این سیزده سال دولتمردان  فقط وعده میدهند و احیانا سرکشی می کنند که پدیده ریزگردها نه با سرکشی ونه با وعده دادن حل نمی شود. علی رغم اینکه رهبری هم دستور اکید دادند متاسفانه امسال حتی در مورد اعتبار بودجه هم نسبت به کنترل مسئله ریزگردها سهل انگاری می شود.  وبحران ریزگردها جدی گرفته نمی شود.

حقیقتا مردم خوزستان به ستوه آمده اند.
آقای رییس جمهور هم علی رغم اینکه خوزستانی ها علی رغم پدیده ریزگردها به ایشان رای دادند و ایشان قول مساعد داد باز علی رغم همه قول مساعدها ما فقط اظهار تاسف می شنویم و تداوم سیاستهای غلط در زمینه بحران ریرگردها و پدیده انتقال آب و تغییرات اقلیمی.

معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست نه تنها بی تدبیری بلکه حرفهای نا مربوط هم زده بود در جلسه شورای اداری و نمایند گان خوزستان هم با ایشان مقابله کردند اما دولت و شخص رییس جمهور هیچ واکنشی نداشته است و جالب است که ایشان را به اتفاق وزیر کشاورزی امروز راهی خوزستان کردند که نمایندگان به حق از همراهی او عذرخواهی کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار