اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به پلمب 10 باشگاه خصوصی ورزشی در یک ماه گذشته در اهواز، گفت: باشگاه باید مکانی امن و قابل اطمینان و همچنین محلی ورزشی و فرهنگی برای مردم باشد تا آن‌ها با خیال راحت فعالیت ورزشی صحیح را انجام دهند.
ابراهیم نصیری  اظهارکرد: با توجه به اهمیت سلامت باشگاه‌های ورزشی و اصولی کار کردن آن‌ها طبق قوانین موجود، پس از بارزسی‌هایی که به عمل آمد، 10 باشگاه ورزشی اهواز در یک ماه گذشته به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها، نداشتن بیمه ورزشی، نبود مجوز قانونی از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و ... پلمب شدند.

وی بیان کرد: معمولا در باشگاه‌های ورزشی، اصول تمرین، علم تمرین و علم تغذیه برای آگاهی بیشتر مردم در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد. همچنین با بررسی‌های میدانی که انجام دادیم، عموما مربیان باشگاه‌ها، دارای کارت مربیگری درجه سه هستند و بر این اساس نمی‌توانند برنامه‌های تمرینی خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند که این یک آسیب جدی است.

معاون توسعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سطح آگاهی و دانش مربیان باشگاه‌های ورزشی باید طی دوره‌های دانش‌افزایی ارتقا پیدا کند، زیرا باید بتوانند آگاهی مردم را نسبت به علم ورزش، علم تمرین و علم تغذیه که ارکان اولیه یک فعالیت ورزشی هستند، بیشتر کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: تا پایان سال نیز بازرسی از باشگاه‌های ورزشی سراسر استان ادامه خواهد داشت و این باشگاه‌ها تحت نظر هستند و به محض دریافت گزارش مبنی بر تخلف و عدم رعایت قوانین و ثابت شدن این موضوع، این باشگاه‌ها پلمب خواهند شد. در هر صورت با هرگونه قانون‌گریزی و فعالیت‌های غیرورزشی مصوب و مندرج در پرونده فعالیت برخورد می‌شود.

نصیری تاکید کرد: یک باشگاه باید مکانی امن و قابل اطمینان و همچنین محلی ورزشی و فرهنگی برای مردم باشد تا آن‌ها با خیال راحت فعالیت ورزشی صحیح را انجام دهند.

وی در پایان گفت: همان‌طور که با باشگاه‌های متخلف برخورد می‌کنیم، از باشگاه‌های برتر نیز تجلیل به عمل می‌آوریم؛ یعنی سیاست‌های تشویقی و تنبیهی به موازات هم قرار دارند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار