اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
نشست معرفی فیلم «ماهورا»
حمید زرگرنژاد نویسنده و کارگردان «ماهورا» در نشست رسانه ای ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» این فیلم را به مردم اهواز که شرایط سخت گرد و غبار را تحمل می کنند، تقدیم کرد.
به گزارش ستاد خبری «دو قدم تا سیمرغ»؛ نشست رسانه ای فیلم سینمایی «ماهورا» با حضور حمید زرگرنژاد کارگردان، علیرضا جلالی تهیه کننده، ستار اورکی آهنگساز، کامران تفتی، بهاره کیان افشار و محسن افشانی بازیگران این اثر سینمایی برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه زرگرنژاد نویسنده و کارگردان اثر گفت: باید از مرحوم حمید آخوندی که بابت سرمایه گذاری این فیلم زحمت زیادی کشیدند، یاد کنم. بر سینما سرمایه گذاری کردن ریسک بزرگی است. اما ماهورا به هیچ عنوان رنگ و بوی حکومتی ندارد و مردم ما دولتی یا غیردولتی بودن فیلم را تشخیص می دهند. مردمی که بدون آن که کسی بر آنها تحمیل کند، از مرز و بوم خود دفاع می کنند.

وی ادامه داد: فیلمبرداری در هور بسیار دشوار است. ما زیر و روی آب فیلمبرداری داشتیم. آقای غفوری فیلمبرداری اسکوپ کار کردند. رنگ ها و ترکیب بندی متفاوتی نسبت به فیلم های این ژانر در «ماهورا» انجام شده است. به نظرم بعد از این فیلم محیط زیست باید برای زنده نگه داشتن هور تصمیم جدی بگیرد.  

این کارگردان و نویسنده در پاسخ به این که اگر یک سیمرغ در اختیار داشته باشد، به چه کسی اهدا خواهد کرد، بیان کرد: همه عوامل و بازیگران برای این فیلم بسیار زحمت کشیدند. حتی در خلوت خودم به این که سیمرغ را چه کسی باید بگیرد، فکر نکرده ام.  

جلالی تهیه کننده فیلم نیز گفت: ما برای این فیلم یک روستا را ساختیم و فیلمبرداری اثر بسیار کار سختی بود. بازیگران زحمت زیادی برای «ماهورا» در شرایط بد آب و هوایی داشتند و من این فیلم را تقدیم می کنم به کسانی که در اهواز شرایط سخت گرد و غبار را تحمل می کنند. همچنین از ستار اورکی خواستم به عنوان آخرین کار زنده یاد حمید آخوندی همه انرژی اش را بر موسیقی اثر بگذارد. 

وی افزود: افتخار می کنم حمید زرگرنژاد را به عنوان یک کارگردان جوان به سینما معرفی می کنم. ساختن 100 مستند کار سختی است و او انجام داده و ما رگه های مستندسازی را در فیلم «ماهورا» هم می بینیم. 

تفتی بازیگر «ماهوار» نیز با اشاره به این که «دو قدم تا سیمرغ» برنامه ای است که به هنرمندان احترام می گذارد، درباره «ماهورا» توضیح داد: ماهورا فیلمی فراتر از بحث دولتی و سفارشی بودن است. عوامل حرفه ای سینما در آن حضور دارند و تعریف سینماست و قد و قواره آن را دارد. 

وی درباره نقش خود بیان کرد: من نقش یک عرب را در لباس و کسوت خاص این قوم بازی می کنم. در واقع این قوم در ماهورا جزئی تر دیده می شود. این تنها فیلمی در میان کارهای من است که دو ماه و نیم زمان صرف تمرین آن شده است. هر آنچه در فیلم می بینیم ما به ازای بیرونی دارد. «ماهورا» اصلا یک فیلم سفارشی نیست بلکه عاشقانه است. 

بازیگر نقش جلال با اشاره به تفاوت نقش خود توضیح داد: تک تک نقش ها این ویژگی را دارند. ارزش ماهورا بسیار بالاتر است و یک آبرنگ یکدست و زیبا را در این اثر می بینیم. فیلم خیلی ارزشمندتر از سیمرغ هایی است که در جشنواره ها داده می شود. من تلاش کردم خوب باشم و به دلیل این که بازیگر برون گرایی هستم، حمید زرگرنژاد انرژی زیادی گذاشت تا اضافه های بازی من را بگیرد.  

اورکی آهنگساز «ماهورا» نیز عنوان کرد: بیش از یکسال زمان صرف این فیلم کرده ام. آرزو داشته ام یک فیلم را با تجربیات چند ساله خود کار کنم. به نظرم در «ماهورا» با فیلم انسانی و شریفی رو به رو هستیم و روایت بسیار درستی را در اثر می بینیم. 

وی در پاسخ به این که آیا موسیقی فیلم به طور مستقل منتشر می شود یا نه، افزود: تلاش می کنیم این اتفاق بیافتد. اما وضعیت بازار موسیقی چندان مطلوب نیست. 

محسن افشانی نیز گفت: این فیلم بسیار دوست داشتنی است. من مدت ها بود انگیزه و احساسم را نسبت به جشنواره های داخلی از دست داده بودم و «ماهورا» را کار اول خودم در جشنواره می دانم. البته در «گنهکاران» هم نقش کوتاهی داشته ام.

کیان افشار نیز درباره نقش خود گفت: من نقش ماهورا را در این فیلم بازی می کنم. روح بزرگی در میان آدم های این فیلم جاری است و همان روز اول احساس کردم باید به آقای زرگرنژاد کمک کنم حرف های دلی اش را از جنگ بزند.  

وی همچنین اعلام کرد یکی از سخت ترین تجربه های کاری اش را از نظر شرایط کاری سپری کرده است. 

در پایان این برنامه از پوستر فیلم سینمایی «ماهورا» با طراحی سارا شوقی رونمایی شد. 

اجرای برنامه «دو قدم تا سیمرغ» را منصور ضابطیان برعهده دارد. این نشست ها تا فردا-9 بهمن- به همت فیلم نت ادامه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار