اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
مدیرکل دفتر بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران:
مدیرکل دفتر بهره برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با وجود بارشهای مناسبی که در هفته جاری در بخش های زیادی از کشور اتفاق افتاد ولی همچنان با 70 درصد کمبود بارش ها نسبت به وضعیت نرمال رو به رو هستیم.
رضا دهکردی مدیرکل دفتر بهره برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در استان خوزستان کمبود بارش ها در حد 85درصد است که این نشان می دهد باید در سال آینده همه تمهیدات لازم برای مقابله با خشکسالی فراگیر و تامین آب برای محصولات بهاره و تابستانه در استان و محدودیت شدید کشت اعمال شود.

وی بیشترین نگرانی خود در این ارتباط را تامین آب برای کشت پائیزه سال زارعی 98-97در کشور و به خصوص خوزستان بیان کرد و افزود: در پائیز سال آینده به طور قطع همه مخازن سدهای کشوردر وضعیت بسیار بحرانی خواهد بود و درصورت عدم بارش های موثر و فراگیر پائیزی در کشور ، به هیچ وجه توان تامین آب کشاورزی برای محصولات پائیزی را نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر بهره برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران به ابعاد خشکسالی در کشور که حداقل در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده اشاره کرد و افزود: حتی در صورت بارش مناسب در باقیمانده فصل تابستان و بهار ، بازهم کمبود بارش پائیزی در سال زراعی 97-96 جبران نخواهد شد.

دهکردی ضرورت تغییر الگوی کشت و پرهیز از کشت های پرمصرف همچون شالی کاری در خوزستان را باهدف مدیریت آب مورد تاکید قرار داد و افزود: برنج کاری در خوزستان باید ممنوع و کشت تابستانه ذرت باید محدود شود.

وی اولویت نخست مدیریت منابع آب ایران را در شرایط خشکسالی ، تامین آب آشامیدنی عنوان کرد و افزود: مصارف کشاورزی و صنعتی در اولویت های بعدی قرار می گیرد.

دهکردی ابراز امیدواری کرد با مشارکت جدی مردم و کشاورزان صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بتوانیم از تابستان سال آینده عبور کنیم.

/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار