اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
دبیر کنفرانس بین‌المللی زبان‌‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی:
دبیر کنفرانس بین‌المللی زبان‌‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی گفت: همانطور که اهواز و خوزستان در برخی مقوله‌ها مانند نفت یک منبع برای کشور و دنیا محسوب می‌شوند، امیدواریم روزی اهواز منبع بررسی گویش‌ها در دنیا باشد.
دکتر حسین فاضلی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی که دیروز (پنجشنبه، 12 بهمن‌ماه) در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، ظهار کرد: این دومین کنفرانس بین‌المللی است که برگزار می‌کنیم. موضوع آن نیز بررسی تحولات جاری زبان‌ها و گویش‌ها است.

وی افزود: این کنفرانس سه بخش عربی، فارسی و انگلیسی دارد. در کنفرانس سال گذشته، شرکت‌کنندگانی از 34 کشور حضور داشتند. امسال نیز بیش از ۱۰۰ مقاله خارجی برای شرکت در کنفرانس دریافت کردیم. با توجه به روابط سیاسی حاکم بین کشورها نیز حدود 80 شرکت‌کننده خارجی در کنفرانس شرکت کردند.

دبیر کنفرانس بین‌المللی زبان‌ها، گویش‌ها و زبان‌شناسی گفت: در بخش عربی این کنفرانس، کشورهایی مانند عمان، بحرین و عراق؛ در بخش فارسی، کشورهایی مانند ارمنستان، عراق، فرانسه و در بخش انگلیسی نیز کشورهایی مانند تایوان، رومانی، کرواسی و بلغارستان شرکت کرده‌اند. برگزاری چنین کنفرانس‌هایی کمک می‌کند تا هم کشور ما و هم به طور خاص اهواز، به صورت یک برند مطرح شوند.

فاضلی خاطرنشان‌کرد: به صراحت می‌گویم هیچ کنفرانسی در بحث گویش‌ها تا این اندازه مقاله خارجی جذب نکرده است و این کنفرانس، قوی‌ترین کنفرانس موجود در بحث گویش‌ها در بخش بین‌المللی است.

وی در خصوص هدف از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی تصریح کرد: توجه خاص به گویش‌های مختلف در اهواز، هدف اصلی ما است. همانطور که در برخی مقوله‌ها مانند نفت، اهواز یک منبع نفتی برای ایران و دنیا است، امیدواریم زمانی برسد که منبع بررسی گویش‌ها نیز اهواز باشد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار