اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
اکران فیلمهای سی ‌و ششمین جشنواره فیلم فجر در اهواز با فیلم سینمایی 'ماهورا' در سینما هلال اهواز آغاز شد.
ماهورا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی است.

این فیلم که بازیگرانی چون ساعد سهیلی، میترا حجار، کامران تفتی، بهاره کیان افشار، مهدی صبایی، داریوش ارجمند و...در آن ایفای نقش می‌کننددر نخستین روز اکران در 2 سانس 18 و 21 با استقبال بسیار زیاد مردم رو به رو شد.

استاندار خوزستان در آیین آغاز اکران فیلمهای سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در اهواز اظهار کرد: همه هنرها متعالی هستند به ویژه اگر در راستای رشد و کمال انسانی حرکت کنند و موجب رشد فضائل انسانی شوند.

غلامرضا شریعتی با بیان این که انسان ها با تکیه بر هنر می توانند به کمالات و فضائل خود و جامعه بیفزایند تصریح کرد: هنر سینما در میان هنرها موقعیت ویژه ای دارد زیرا مخاطب عام و خواص خود را دارد. 

وی افزود: سینما آینه تمام نمای جامعه است چه بسیار فیلم هایی که در طول تاریخ توانسته اند مبدا تغییراتی بزرگ باشند.

استاندار بیان کرد: سینما که جلوه های زیبا و زشت جامعه را می تواند نشان دهد در واقع معلمی است که با زیبایی های برگرفته از تمام هنرها پیام خود را تقدیم می کند به ویژه در دوران معاصر که سینما با امکانات مختلف دیجیتالی در حال رشد و توسعه فزاینده است.

وی با تاکید بر این که شاید هیچ هنری به اندازه سینما با تکنولوژی امروز مرتبط نباشد توضیح داد: امیدوارم زمینه های تولید فیلم در خوزستان بیش از پیش فراهم شود زیرا خوزستان در این حوزه دارای سوابق درخشان و نام های باشکوه است.

در ادامه محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیام وزیر ارشاد به مناسبت این رویداد فرهنگی را خواند.

این برنامه از امروز به مدت 10 روز در اهواز برگزار می شود.

سینماهای هلال و اکسین اهواز هر کدام به ترتیب با ظرفیت های 800 و 670 نفر برای اکران فیلم فجر در خوزستان آماده شده اند که در کنار پخش فیلم جلسات نقد و بررسی نیز در این باره برگزار می کنند. 

18 فیلم حاضر در جشنواره بین المللی فیلم فجر از روز جمعه به مدت 10روز در سینماهای هلال و اکسین اهواز اکران می شوند.


/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار