اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از صادرات 562 هزار تن گندم از استان خوزستان به سایر استان‌های کشور خبر داد.
سیاوش حسین پور ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیشاپیش سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن ماه 57 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و رشادت‌ها و از خودگذشتگی فرزندان برومند خود و با پشت سرگذاشتن پیچ‌های خطیر و حساس تاریخی در اوج دوران اقتدار و عزت خود به سر می‌برد و با توسعه همه جانبه ظرفیت‌ها در ابعاد مختلف و تحت رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای، درعرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی اثرگذار است و فعالانه به پیش می‌راند. 

وی افزود: موضوع کیفیت نان به عنوان قوت غالب مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این بین، برخی کارشناسان، کیفیت آرد تولیــد را مورد توجه قرار می‌دهند و برخی نیز، نوع پخت نان در نانوایی را مورد اشاره قرار می‌دهند. اساس تولید نان سالم، وجود مواد اولیه سالم است. آرد به عنوان ماده اولیه در تهیه نان باید با نظارت کافی و با شرایط درست به دست نانوایی‌ها برسد و در کنار آن از افراد آموزش دیده در نانوایی‌ها استفاده شود. 

مدیرعامل شرکت غله خوزستان تصریح کرد: در سال جاری شرکت غله منطقه 4، مقدار یک میلیون و 353 هزار و 508 تن گندم از کشاورزان استان تحویل گرفت و کلیه وجوه آن به کشاورزان پرداخت شده است. همچنین مقدار562 هزار تن گندم از استان خوزستان به سایر استان‌های کشور صادر شده که از این مقدار 186 هزار تن توسط یگان ریلی (راه‌آهن) به 7 استان کشور و مقدار376 هزار تن توسط کامیون (یگان جاده‌ای) به 13 استان کشور صادر شده است . 

وی با اشاره به این نکته که در سال جاری مقدار 28 هزار و 500 تن گندم معمولی به کشور عمان،31 هزار و 500 تن گندم دروم به کشور ایتالیا و علاوه بر این مقادیر از فروردین لغایت دی ماه سال جاری طی 27 پارتی 25 هزار تن آرد به کشور عراق صادر شده است و باعنایت به اینکه رقیب اصلی ایران در ارسال آرد به کشور عراق، کشور ترکیه است. بنابراین توجه خاص به کیفیت آرد ارسالی، تسریع در انجام امور گمرکی، بسته‌بندی قابل قبول و ایجاد شرایط مناسب برای صادرات کنندگان فراهم شده است. 

حسین پور در ادامه گفت: جا دارد در این روزهای پر برکت، ارتقاء کمیت و کیفیت نگهداری گندم در سیلوها و مراکز ذخیره‌سازی گندم در استان خوزستان را مد نظر قرار دهیم. اولویت و محوریت خرید گندم بر مبنای خرید کیفی بوده و در همین راستا مقرر شده از سیلوها و مراکزی که دارای شرایط استاندارد ذخیره‌سازی باشند استفاده شود و سایر مراکز از برنامه ذخیره سازی گندم حذف شوند. بنابراین در راستای افزایش سیلوها و مراکز استاندارد ذخیره سازی گندم در استان خوزستان در سال‌های اخیر بطور میانگین هر سال به میزان 100 هزار تن به ظرفیت‌ استان اضافه شده، به طوری که در حال حاضر 19 سیلو در بخش خصوصی با ظرفیت قریب 800 هزار تن به بهره‌برداری رسیده و این ظرفیت به علاوه 400 هزار تن سیلوهای موجود در بخش دولتی، موجب ارتقاء ظرفیت کل سیلوهای استان به یک میلیون و 200 هزار تن شده است. 

وی افزود: البته با احتساب ظرفیت تقریبی 300 هزار تن انبارهای سر پوشیده و مسقف و نیمه مکانیزه کارخانجات آرد، ظرفیت کلی یک میلیون و 500 هزار تن فضاهای استاندارد ذخیره سازی در دسترس است. بنابراین بخش خصوصی نقشی محوری را در خرید گندم در سال 97 ایفا خواهد کرد.

/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار