اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
یادداشتی بقلم محسن سیف
آبادان - شوشان ؛ اینجا آبادانه،اینجا همون جاییه که زناشون تو استادیوم میان،میدونی چه طوری؟استادیوم رو میارن تو قلبشون،دعا میکند،نذر میکنند ،صلوات می فرستن تا مرداشون پیروز از استادیوم بیان بیرون....نه کوکا،اشتباه اومدی،اینجا مردمانش حصر آبادان رو شکستند،حصر فوتبال که کاری نداره واسشون.
شوشان آبادان ؛ از استادیوم  که زدم بیرون،بعد از بازی استقلال تهران را میگم،از استادیوم که زدم بیرون،پشت فرمون ماشین نشستم. خواستم این یادداشت رو بنویسم،اما آنقدر ناراحت بودم و عصبی که گفتم بزار چند روز بگذره،کنترل شده یه چیز خوب بنویسم برای این مظلومیت.
امروز که مینویسم ،از تماشای بازی بچه ها با فولا خوزستان برگشتم.ناراحت نیستم،عصبی نیستم.
فقط یاد حرفهای آقام خدا بیامرز افتادم که از خاطرات زمان حصر آبادان می گفت،که چطور به عنوان یه ارتشی در کنار مردم ایستادن تا خاک ندهند به ئی نامسلمونا تا شکسته بشه این حصر و ئی نکبت و ئی سایه ی شوم جنگ و شکسته شد.
حس میکنم ،دشمن داریم،حس می کنم باز میخوان بجنگند،باز میخوان آواره کنند.تو که می دونی ئی مردم جز فوتبال چیزی واسشون نمونده تو این شهر.تو که میدونی اینا خیلیهاشون پول استادیوم رفتن هم ندارن.اره!با تو هستم؛ رییس فدراسیون....با تو هستم؛رییس کمیته داوران.تو ئی مردم  رو با سوت می ترسونی!!!!!چی فکر کردی،فوتبال آبادان رو میخواهی محصور کنی؟از ئی دریا قلی ها ایقدر خودم می شناسوم تو استادیوم میان،اینا که خونشون بره،تیمشون نمیره...حالا تو هی سوت بزن،هی سوت بزن،هی سوت بزن..آخرش که چی،کجا رو میخوای بگیری.؟مردم اینجا اونوقت که خمسه خمسه میزدند،توی زمینا فوتبال بازی می کردند،شهید شاملی که یادته،خونش با توپ فوتبال و خاک زمین قاطی شد همینجا به سد عباس.حالا فکر میکنی چهارتا سوت زدی ،اینا ول می کنند؟نه کوکا ،بیشتر می چسبند به تیمشون.
اینجا آبادانه،اینجا همون جاییه که زناشون تو استادیوم میان،میدونی چه طوری؟استادیوم رو میارن تو قلبشون،دعا میکند،نذر میکنند ،صلوات می فرستن تا مرداشون پیروز از استادیوم بیان بیرون....
نه کوکا،اشتباه اومدی،اینجا مردمانش حصر آبادان رو شکستند،حصر فوتبال که کاری نداره واسشون.
آبادان را با فوتبالش می شناسند ،نه با جایگاهش تو یه جدول چند تیمی.دوست داشتیم بریم آسیا،واسه خوشحالی ئی جوونامون،نگذاشتی؟بی خیال.شیر مرده اش هم شیره،چه برسه به ما که زنده ایم به عشق ئی فوتبال .یه روز می شکنیم،هم تابوی ئی فوتبال رو،هم ئی حصری که تو میخواهی دور تیممون بتابونی،بتابون کوکا،بتابون،چرخ وفلک به نوبت.

انتهای پیام/.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار