اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان از تشدید اجرای برنامه جمع‌آوری مواد غذایی غیرمجاز در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد و گفت: از ابتدای برنامه تاکنون بیش از 274 هزار کیلوگرم مواد غذایی مشکوک به فساد و غیرمجاز کشف شده است.
فرهاد صفدری با اشاره به اجرای برنامه جمع‌آوری مواد غذایی غیرمجاز در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: برنامه تشدید جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرمجاز از ابتدای دی ماه سال جاری در شهرستان‌های خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تعداد 250 بازرس بهداشت محیط به صورت شبانه‌روزی ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله سوپرمارکت‌ها نسبت به جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرمجاز از جمله کیک‌ها و کلوچه‌های فاقد مجوز، نان‌های بسته بندی بدون مجوز، ترشی‌ها و محصولات لبنی فاقد لیبل معتبر و محصولات مشکوک به فساد اقدام می‌کنند.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون بیش از 274 هزار کیلوگرم مواد غذایی مشکوک به فساد و غیرمجاز که سلامت مردم را در کوتاه‌مدت و بلند مدت تهدید می‌کند از دسترس خارج شده است.

صفدری عنوان کرد: پیش از اجرای این طرح، برنامه‌های آموزشی، جلسات هماهنگی بین‌بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی با ذینفعان از جمله اصناف، اتحادیه‌ها برگزار شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص خودداری از عرضه محصولات غیرمجاز به آنها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیرمجاز و بهبود وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع بیش از 535 نفر از متصدیان مراکز تهیه و توزیع اخطاریه جهت رفع نواقص بهداشتی دریافت کرده‌اند که در صورتی که پس از طی مهلت تعیین شده نسبت به رفع نواقص خود اقدام نکنند محل آنها پلمب خواهد شد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار