اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
شهردار اهواز از ایجاد دو سوله بحران که هم امکان امدادرسانی و هم اسکان داشته باشد برای سال 97 خبر داد.

منصور کتانباف اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های شهری تمهیدات لازم را اندیشیده و پیش‌بینی کرده باشند تا در هنگام رخ‌دادن حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله آماده خدمات‌رسانی مطلوب باشند که البته ظرفیت‌های خوبی در این موضوع در اهواز وجود دارد.

شهردار کلانشهر اهواز بیان کرد: شهرداری هم به تبع این موضوع باید به سمت تجهیز و آماده شدن حرکت کند که در این راستا برای سال97 پیش بینی کرده‌ایم دو سوله بحران را که هم امکان امدادرسانی و هم اسکان داشته باشد ایجاد کنیم و بودجه آن را هم درنظر گرفته‌ایم.

کتانباف گفت: در ستاد بحران استان هم پیشنهادی با عنوان محل اسکان موقت مطرح کرده‌ایم که ظرفیت نگهداری تعداد بالایی از شهروندان را داشته باشد و البته امکانات زیرساختی آن مانند آب، برق، امکانات رفاهی و بهداشتی و درمانگاه  از قبل باید مهیا شود که امیدواریم این پیشنهاد اجرایی شود.
وی افزود: خوشبختانه استان برای مقابله با بحران امکانات خوبی دارد ولی دستگاه‌های مختلف باید با برگزاری مانور نحوه خدمات رسانی و مدیریت بحران را تمرین کرده و موارد را مرور کنند تا در زمان بروز حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

کتانباف درباره وظایف پیشگیرانه شهرداری در ساخت و سازها با توجه به وجود خطر زلزله در اهواز بیان کرد: قطعا نظارت‌های لازم را بیش از پیش انجام می‌دهیم و باید بگویم مطمئنا سازمان نظام مهندسی نظارت دقیقی بر مراحل اجرای ساخت دارد و تا استانداردهای لازم برای ساختمانی لحاظ نشود، پایان کار آن صادر نخواهد شد.

وی افزود: پدیده ساخت‌وسازهای غیرمجاز از دیرباز در کشور ما وجود داشته که باید نظارت خود را بر این کارهای غیراصولی بیشتر کنیم که البته عمده تلاش ما باید روی تغییر فرهنگ برخی مردم در این زمینه باشد تا تصمیم نگیرند به هردلیلی و به‌علت ناچاری دست به ساخت‌وساز غیراستاندارد بزنند و بدانند که با این کار با جان خود، اطرافیانشان و مردم بازی می‌کنند.

کتانباف گفت: حرکت‌های سلبی هم در این زمینه باید انجام شود که دستگاه‌های مسئول در این موضوع مانند شهرداری، دستگاه قضائی، دستگاه نظامی و فرمانداری باید اقدامات لازم را انجام دهند و سکونتگاه‌های غیرمجازی وجود دارد که باید با اقدام هماهنگ این دستگاه‌ها به آن‌ها رسیدگی شود زیرا شهرداری به تنهایی نه توان و نه مسئولیت دارد وارد برخورد با این ساخت‌وسازهای غیراصولی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار