شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

موسی شاعری : سيد جعفر حجازى استاندار خوزستان را براستى مي توان مردى براى تمام فصول ناميد! حجازى در دولت سازندگى هاشمى رفسنجانى مسئوليت مهم معاونت عمرانى استاندارى خوزستان را بر عهده داشت. او سپس در دولت اصلاحات و در شرايطى بسيار مناسب بورسيه شد و براى اخذ مدرك دكترى به انگلستان رفت.

در سال ٨٤ و پس از روى كار آمدن دولت محمود احمدى نژاد و در حاليكه اين دولت در بسيارى از فعاليتهايش رويكردى سختگيرانه و راديكال را در انتخاب كارگزاران خود دنبال ميكرد، سيد جعفر حجازى كه گفته ميشد براى رايزنى در خصوص ابقاى محمد رضا شمسايى مديرعامل وقت سازمان آب و برق خوزستان در تهران به سر ميبرد به ناگاه و با حكم پرويز فتاح به عنوان مديرعامل به ساختمان ٦ طبقه سازمان رفت.

كمتر از دو سال بعد و پس از بركنارى ناگهانى امير حيات مقدم، اين بار حجازى على الرغم مخالفتهاى فراوان به عنوان نماينده عالى دولت بر صندلى استاندارى خوزستان تكيه زد و توانست با بيش از ٦ سال حضور ركورد طولانى ترين دوران مديريت در تاريخ استاندارى خوزستان بعد از انقلاب را از آن خود نمايد. نكته جالب در اين خصوص حمايت سرسختانه رحيمى معاون اول رئيس جمهور و شخص احمدى نژاد از حجازى بوده است به گونه اى كه على الرغم فشار نمايندگان مجلس هشتم و نهم در مقاطع گوناگون آقاى استاندار هميشه بدون دغدغه و با پشتوانه اى محكم به كار خود ادامه داد.

طبق شنيده ها به نظر ميرسد بعد از تشكيل دولت يازدهم و روى كار آمدن كابينه دكتر روحانى حجازى در جايگاهى بالاتر به جمع مديران ارشد دولت بپيوندد، امرى كه در صورت تحقق اثبات ميكند حجازى به معناى واقعى بازى سياست را بلد بوده و مردى براى تمام فصول سياسى است. مردى كه به خوبى توانسته هم در دولت هاشمى، هم خاتمى، هم احمدى نژاد و اين بار هم احتمالا در دولت روحانى على الرغم اختلافات و تفاوتهاى زياد اين دولتها باهم و رويكرد حذفى شان نسبت به مديران و وابستگان جريان مقابل، از شرايط بسيار مطلوبى بهره مند باشد! موضوعى كه همواره براى بسيارى از اصولگرايان، اصلاح طلبان و همينطور نيروهاى معتدل و ميانه روى هر دو جريان بسيار سوال بر انگيز بوده است!

به هر صورت و به احتمال فراوان بزودى حجازى در قامت يك اعتدال گراى تمام عيار به دولت روحانى خواهد پيوست و به تبيين اصول اعتدال خواهد پرداخت، تا به خوبى به همه ثابت كند مردى براى تمام فصول است حتى فصول سياسى....


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
حق گو
|
-
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment سلام.بله همین روکم داشتیم که جناب حجازی هشت سال دیگه استاندارخوزستان بمونه!!!!!!!!!!جناب شاعری لابدشماهم اصلاح طلب هستید؟؟؟؟؟؟!!!!!فرصت طلبی بس است.
comment
موسى شاعرى
|
-
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment دوست عزيز حق گو
ظاهرا مطلب را به دقت نخوانديد. ضمنا اگر سايت شوشان اين مطلب را كه از روى وبلاگ من برداشت و منتشر كرده است را بدون خذف قسمتى از آن بر روى سايت قرار ميداد برداشتتان اين گونه نميشد كه شايد من اصلاح طلب شده ام!!! مواضع سياسى من همواره صريح و روشن بوده و هرگز هم در اصول هيچ تغييرى نخواهد كرد. اين گونه فرصتها هم باشد براى آنانى كه در طلب آنند! الله عليم بكل شيء
comment
مجتبی
|
-
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment به دستور حجازی استاندار خوزستان مسئولان مسجد ارشاد از سخنرانی دکتر روحانی در این محل در جریان سفر 13 خردادماه به اهواز خودداری کردند. همچنین حجازی با دستور به مدیرکل اموزش و پرورش خوزستان تا دقایق 90 از در اختیار قرار دادن سالن ورزشی 13 آبان اهواز از چند روز قبل به عنوان محل سخنرانی دکتر روحانی اعلام شده بود خودداری کرد . اگر پادرمیانی و وساطت آیت اله موسوی جزایری نبود برگزاری مراسم سخنرانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با چالش جدی مواجه می شد. آیا مسئولان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی این رفتار استاندار خوزستان را فراموش خواهند کرد. احجازی در همان روز در پایون فروردگاه بین المللی اهواز با دکتر جلیلی دیگر کانیدا دیدار داشت و او را نا محل سخنرانی مسجد ارشاد اهواز همان مکانی که امسئولانش ز سخنرانی دکترروحانی امتناع کرده بودند مشایعت کرد. حنای او برای دولت اعتدال دیگر رنگی ندارد. او باید به دانشگاه بازگردد
comment
بی نام
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment مطلب جالبی بود . این استاندار واقعا مردی برای تمام فصول است ...... استفاده بردیم آقای شاعری
comment
شوشان پسند
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment آقای شاعری
استاندار چه کار مثبتی برای بیکاری،گردوخاک،آب شرب روستاها میراث فرهنگی، ورزش جوانان، تفریحات سالم و..... کرده است؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار