اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

شوشان – منصور فاضلی : نمی دانم  گلایه ها و شکوایه هایم را از کجا شروع کنم و مخاطبم را چه کسی یا کدام سازمان قرار دهم .

منطقه آزاد اروند

نمایندگان

شهرداری

شورای شهر

فرماندار و ...

و یا فرهنگ جامعه شهری .

سالیان متمادی است که که شهر ابادان رنگ بوی توسعه و رشد را به خود ندیده .و عموم عامه مردم در رنج و فقر و مشکلات و مشقت روز به روز بطرز ناباورانه به قعر چاه عمیق بی برنامگی مدیران و نبود عملکرد های بهینه و مناسب در جهت توسعه و تعالی شهر فرو می روند. مشکلات و معضلات عدیده بصورت روز افزون فزونی میابد و این شهر در مسیر واپسگرایی و عقب ماندگی حرکت می کند .

چه کسی پاسخگوی این بلیه است.؟؟؟

شهرداری با بدهی فراوان میلیاردی بدون هیچ تفکر اقتصادی پول ساز میرود که فاجعه ای را رقم زند .فاجعه ای که رخدادش مصیبتی را بر سر قشر زحمت کش جامعه اوار خواهد نمود . اینکه بدهی های مالی یک سازمان ظرف یکسال دوبرابر شود مسبب یا مسببینش چه کسانی هستند. چگونه می شود در یکسال این همه هزینه به بار بیاید مکر نخبگان و دلسوزان نسبت به انتصاب شهرداری قبلی تذکر نداده بودند چه کسی مسئول این فاجعه است ؟؟؟.وقتی شاخصه ها و شایسته سلاری جای خود را به انتصابات بدون هدف میدهد و لابی گری ها و سیاسی کاری ها به جای شاخصه ها لحاظ میشود نباید منتظر شق القمر بود .بدهی است که باید اینده ای فاجعه بار را نظار گر باشیم .

شهرداری ها به واسطه فعالیت های محیطی و درون شهری به راحتی میتوانند از فعالیت های اقتصادی شهری بهره ببرند و درآمد خویش را افزایش دهند .

این تفکرات میتواند بدهی ها را به روند معکوس درآورد و جبران مافات نماید اما مع الاسف اینکه نه اقتصاد دانی در کنار شهردار قرار دارد و نه مشاورینی که در اقتصاد و فعالیت های اقتصادی حرفی برای گفتن دارند  و حتی شورای شهر هم هیچگونه تفکرات راهبردی اقتصادی ندارد .

زمین های مناسب، رودخانه جاری امکانات بالقوه و پتانسیل فراوان خدادادی ...میتواند در ایجاد جاذبه های گردشگری و تفرجگاهای مناسب مورد استفاده قرار گیرد .میتواند پول ساز و زمینه جذب گردشگر و توریست را فراهم نماید .اما هر چه مینگرم نمیتوانم این موضوع را در خود هضم نمایم که چرا تفکراتی از این قبیل لحاظ نشده و نمیشود .چرا این شهر باید متروکه بماند و مردمانش رنگ روی توسعه و مدیریت شهری را نبینند .

از این ها که بگذریم هر روز با شعارهای رنگی و زیبایی نمایندگان روبرو میشویم

شعارهای که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و هیچگاه قابلیت اجرایی نیافته و نمونه بارز واپسگرایی میباشد .ایراد کار کجاست که هچیکدام از این عزیزان نتوانسته نقطه مثبتی را در جامعه ماتم زده به منصه ظهور بگذارند ، انچه که مردم ان را واقعا لمس نمایند نه اینکه بیشتر محور شعار باشد ،شعاری بدون عمل .

این فرصت سوزی های بیشمار بی شک در اذهان جامعه خواهد ماند ، ایام زودگذر است به طرفه العینی میگذرد

در ان سوی ، سازمان منطقه اروند معضلی بر معضلات جدی گشته و واپسگرایی و عدم توسعه شهری بیش از بیش از نبود برنامه های مدون این سازمان نشأت میگیرد .نه راهبردی استراتڑیک و نه برنامه ای جامع و منسجم و هدف دار و نه طرح توسعه گام به گام برنامه ریزی بلند مدت ..

آنچه که مشخص است .مدیران ناکارامد سکان دار کشتی طوفان زده ای هستند در دریایی متلاطم خروشان که نه قادرند خود را از خشم طوفانی جامعه نجات دهند و نه توانایی هدایت کشتی و نجات ان را دارند .این گرداب ها در نهایت کشتی را در مینوردد.؟؟

در نهایت به فرمانداری میرسیم که اگر از وی بپرسید برای توسعه شهر چه فعالیتی کرده اید یا برنامه و پروتکل شما چیست .برای جذب سرمایه گذار چه کرده اید و ایا پتانسیل های سرمایه گذاری این منطقه را میدانید  ، قطعا حرفی برای گفتن ندارد .بازی های سیاسی انقدر در این شهر بصورت روتین اجرا میشود که عامه مردم انها را مشاهده میکنند برای خودشان و شهرشان افسوس میخورند ..افسوسی که خود باعث و بانی ان هستند .

انتخابات بدون توجه به شایسته سالاری و نگاه قومیتی مسبب این واپسگرایی است یا عدم برنامه ریزی جامع از سوی سازمانها و....؟؟؟

هر کدام که هست فعلا متضرر این بلیه عامه مردم هستند نه مدیران و مسئولین و نمایندگان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار