اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
نمایندگان خوزستان به مسئله ورود کنند

شوشان - سید لطیف فاضلی : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و برچیده شدن نظام دیکتاتوری شاهنشاهی، حرکت فزآینده انقلاب از بدو تاسیس به سمت نهادینه شدن دموکراسی و نسخه ایرانی-اسلامی آن یعنی مردم سالاری دینی خیز برداشت تا اینکه امروز نعمت این انقلاب شکوهمند را در چنین روزهایی جشن بگیریم و بر این موهبت الهی سجده شکر بجا آوریم.

یکی از خصایص دموکراسی دست به دست شدن قدرت در بین نخبگان و بزرگان و در تمام ارکان نظام و مناصب مدیریتی ملی و محلی ست تا آفت دیکتاتوری قبل از انقلاب به فراموشی سپرده شود و مشارکت مردم در پیشبرد امور بیش از پیش پررنگ گردد.

حال با بررسی اجمالی اوضاع اینروزهای استان خوزستان و چرخش قدرت در بین نخبگان این استان، به داده ها و آمارهای سوال برانگیزی میرسیم که توجه نمایندگان خوزستان را میطلبد.

سازمان آب و برق از سال های بسیار دور به طور متناوب شمسایی را در راس مدیریت این سازمان پردرآمد و مهم حفظ کرده است.

سیطره طولانی مدت چنگلوایی بر مدیریت جهادکشاورزی؛ ارگانی که بخش بسیار مهم معیشت مردم خوزستان را در بر دارد و همچنین ابقای بیش از ۴ سال تقی زاده بر مدیریت آموزش و پرورش؛ نهادی که بیشترین حجم نیروی انسانی را در خود جای داده است، با مفهوم چرخش مدیریت در بین نخبگان استان خوزستان و مفهوم مترقی استقرار دموکراسی مغایرت جدی دارد.

نگاه اعتدال گرایانه دولت تدبیر و امید و بهره گیری از تعقل برای گذر از تنگناهای اقتصادی- فرهنگی و سیاسی مردم، با رویکرد مدیریتی ابقای مدیران در مدتهای بسیار طولانی نباید پدیده میمون و مطابق شعارها و رویکرد دولت باشد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی از حیث نظارت وکلای ملت بر مفهوم دموکراسی و صیانت از آن دارای اهمیت ویژه ای ست.

 اگر دولت دست به تغییر مدیران انحصاری استان خوزستان نزند؛وکلای مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به جهت نظارت بر کار دولت ، پاسخگوی مسئله انحصار مدیریت در استان باشند.

نمایندگان خوزستان به مردم پاسخ دهند که عدم چرخش قدرت و انحصار آن به چه دلیل ادامه دارد؟!

اگر نمایندگان از وضعیت موجود راضی هستند دلایل رضایت خود را بطور شفاف به مردم توضیح دهند!

 اگر ناخواسته نمایندگان خوزستان در دالان لابیگری ها معطل بمانند و منافع شخصی و گروهی آنان بر منافع عامه مردم ترجیح داده شود، ادامه حضور آنان در قامت وکیل مردم را چگونه میتوان توجیه کرد؟!

یکی از امور اخیر که در باب استخدامهای آموزش و پرورش صورت گرفت، حضور نماینده وزیر آموزش و پرورش در استان خوزستان بود که انتظار میرفت نتایج این حضور، رسانه ای شود و مردم از دلایل این شیوه ی استخدام حق التدریسی ها ، با توضیحات مبسوطی مطلع شوند، اما چراغ خاموش و بدون ارائه هیچگونه توضیحی از سوی نمایندگان و فرستاده جناب وزیر آموزش و پرورش از این مطالبه جدی مردم گذر میکنند تا همچنان پرونده مسئله برانگیز آموزش و پرورش مفتوح بماند.

پر واضح است که نمایندگان خوزستان نمی خواهند در ترسیخ و تعمیق بحران های مدیریتی استان در سطوح مختلف، مقصر شناخته شوند، بنابراین در رابطه با مسئله جدی آموزش و پرورش به میدان بیایند و به سوء مدیریت این ارگان پایان دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار