اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان بر لزوم تامین یک هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان شهری اهواز گفت: وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی شهری اهواز از یک هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز فاصله بسیاری دارد.
غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث 10 کیلومتر بلوار ساحلی و آغاز بهره‌برداری از 26 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی‌بوس شهری که ظهر امروز (چهارشنبه 18 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته جلسه بررسی احداث بلوار ساحلی تا ملاثانی برگزار شد که در آن جلسه، آمادگی استانداری را برای همکاری در احداث این بلوار با شهرداری‌های اهواز، ملاثانی، ویس و شیبان اعلام کردیم.

وی ادامه داد: ابلاغ اعتبارات مربوط به استانداری برای احداث این پروژه نیز سریعا صورت گرفت اما این پروژه در مسیر خود با گره‌هایی مواجه شد که با روی کار آمدن آقای کتانباف در شهرداری اهواز، به این پروژه سرعت بخشیده شد و خوشبختانه در حال حاضر پروژه بلوار ساحلی تا محدوده شیبان کلید خورده است.

استاندار خوزستان افزود: پروژه احداث بلوار ساحلی از محدوده شیبان به بعد نیز به مشاور ابلاغ شده تا طراحی این پروژه را انجام دهد. امید است پروژه بلوار ساحلی توسط تمام شهرداری‌های مسئول در این زمینه به خوبی انجام شود تا بتوانیم بلوار ساحلی کارون را تا ملاثانی ادامه دهیم و برای اجرای این پروژه عظیم، آمادگی داریم.

شریعتی تصریح کرد: در شهرها و کلانشهرها، حمل و نقل، تردد و امکان ارتباط نقاط مختلف شهر به همدیگر، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است. در این زمینه باید امکان جابجایی و تردد مردم از نقطه‌ای به نقطه دیگر با صرف حداقل زمان و مصرف انرژی فراهم شود.

وی ادامه داد: هرچه این امکان بیشتر در شهرها فراهم شود، آلودگی هوا کمتر و وضعیت محیط زیست شهر به دلیل رعایت الزامات توسعه‌ای بهتر خواهد شد و آن شهر منظر بهتر و رفاه بیشتری خواهد داشت. در حال حاضر پروژه‌های بزرگی توسط شهرداری اهواز از جمله احداث 10 کیلومتر بلوار ساحلی، تقاطع غیرهمسطح شهید بندر، پل شهیدان خادم سیدالشهداء، پل ششم و ... در حال اجرا است.

استاندار خوزستان افزود: این پروژه‌ها در حقیقت کارهای بزرگی است که توسط شهرداری اهواز و دستگاه‌های ذیربط از جمله استانداری و ... ایجاد می‌شود. در صورت تسریع اجرای این پروژه‌ها، رضایتمندی بیشتری از مردم حاصل خواهد شد اما با وجود تمام مشکلات، کار با سرعت خوبی پیشرفت می‌کند.

شریعتی بیان کرد: فردا پل فولاد به طور نمادین به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین بحث بافت‌های فرسوده که در اولویت دولت و مورد تأکید رئیس جمهور است، از فردا به دستور رئیس جمهور در 19 استان کشور، اقدام برای انتقال ساکنان این بافت‌های فرسوده در کلانشهرها به محیط‌های امن آغاز می‌شود. تا بتوان شرایط زندگی را در این کلانشهرها بهبود داد.

وی اظهار کرد: پل نهم نیز از دیگر پروژه‌هایی است که به طور جدی نسبت به آن اهتمام داریم. آنچه از تمام این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت، این است که مدیریت واحد و یکپارچه‌ای در استان، شهرستان و شهر در حال شکل‌گیری است و مدیریت‌های بخشی کنار گذاشته می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: هرچه به طور بخشی و تنها به حوزه خود نگاه کنیم، هیچ چیزی عاید مردم نمی‌شود و بهره‌وری نیز حاصل نخواهد شد. اگر شرکت نفت احساس کند که اگر زمین خود را در اختیار سایرین قرار دهد، چیزی از سرمایه خود را از دست داده است و به شدت نسبت به آن مقاومت کند، جز نارضایتی مردم، چیز دیگری حاصل نمی‌شود.

شریعتی با تأکید بر اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در حیطه اختیارات این دستگاه‌ها افزود: این فرهنگ را باید در استان خوزستان و همچنین شهرستان اهواز نهادینه کنیم که این استان و شهرستان، رشد و پیشرفت نخواهد کرد و هیچ فرشته‌ای نیز قرار نیست بیاید تا برای ما کن فیکون کند؛ مگر اینکه همه دست به دست هم دهیم تا این امور حاصل شود.

وی گفت: اگر مسئولان این احساس را داشته باشند که فرزندان و اقوام‌شان در این شهر زندگی می‌کنند، و تا آنجا که ممکن است باید کمک و مساعدت کند تا شرایط زندگی در شهر و استان بهبود یابد و تسهیل شود، مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

استاندار خوزستان، با اشاره به آغاز بهره‌برداری از 26 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی‌بوس شهری در اهواز تصریح کرد: در جریان خریداری و تأمین 52 دستگاه اتوبوس در این مرحله 26 اتوبوس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همزمان با این کار مذاکره برای تأمین و خریداری 12 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه مینی‌بوس برای آبادان، 5 دستگاه اتوبوس برای ماهشهر، 3 دستگاه اتوبوس و 6 مینی‌بوس برای بندر امام، و 15 دستگاه اتوبوس برای دزفول، و در مجموع 87 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی‌بوس برای خوزستان در سال گذشته انجام دادیم.

شریعتی ادامه داد: خوشبختانه مراحل این کار نیز به خوبی توسط شهرداران این شهرها پیش رفت. همچنین قرارداد خریداری 50 دستگاه اتوبوس دیگر برای اهواز منعقد شده است. گرچه این 50 دستگاه اتوبوسی که قرار است به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز وارد شوند، از لحاظ تعداد نسبت به وضعیت فعلی اتوبوس‌های شهری 50 درصد را پیشرفت می‌دهد، اما تا یک هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز برای شهر، فاصله بسیاری داریم.

وی ادامه داد: مردم اهواز مستحق و لایق همان سطح و بهره‌مندی از امکانات و خدمات هستند که مردم دیگر کلانشهرها نیز از آن بهره‌مند هستند. باید اراده را بر تأمین این هزار دستگاه اتوبوس برای شهر اهواز محکم کنیم. این اراده در شخص شهردار اهواز وجود دارد. به هر حال این یک هزار دستگاه اتوبوس باید در اهواز تأمین شود.



/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار