شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
بسم الله الرحمن الرحیم
 نزدیک به پنج ماه از انتصاب معاون دانشجویی جدید دانشگاه شهید چمران اهواز می‌گذرد. این انتصاب درحالی در  بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب غرب کشور صورت پذیرفته که معاون فرهنگی و اجتماعی، ضمن حفظ سمت به معاونت دانشجویی منصوب شده است.  با وجود حجم بالای امور مربوط به دو معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی، سپردن مدیریت این دو حوزه به یک فرد، معنایی جز بی‌توجهی به هر دوی آن‌ها ندارد.

دانشگاهی که در حوزه‌ی معاونت فرهنگی و اجتماعی با گستره‌ی وسیعی از  مشکلات عدیده همچون بحران در چاپ، انتشار و توزیع نشریات، برخوردهای فراقانونی با فعالین دانشجویی و ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه، تقلیل بودجه و وجود موانع فراوان در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی‌اجتماعی، انجمن‌های علمی دانشجویی و تشکل‌های اسلامی مواجه است، برای مدیریت این معضلات که هر یک به خودی خود موجب رکود و رخوت در فضای فرهنگی دانشگاه می‌باشد نیازمند انتصاب و حضور یک معاون تمام وقت است.  

افزون بر این موارد در حوزه‌ی معاونت دانشجویی نیز وضعیت بغرنج تغذیه‌‎ی دانشجویان و نیز زیرساخت فرسوده و نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی به شکل مشهودی هویداست که شرایط أسفناک پیش آمده‌ی خوابگاه حضرت معصومه آن‌هم در ایام امتحانات مقارن با ماه رمضان شاهدی بر این مدعاست. 

علی‌رغم وجود شواهد گوناگون مبنی بر ناکارآمد بودن این شیوه‌ی مدیریتی، زمزمه‌های ناخوش‌آیندی به گوش می‌رسد که مسئولان ذی‌ربط نه تنها چشم خود را بر انباشت این مشکلات فراوان بسته، بلکه تصمیم بر ادغام این دو معاونت گرفته تا داغ تازه‌ای بر پیکر نیمه‌جان دانشگاه شهید چمران اهواز بنشانند.

ما، جمعی از تشكل هاي دانشجويي، انجمن هاي علمي، كانون هاي فرهنگي و نشريات دانشجويي دانشگاه شهید چمران اهواز بنا بر رسالت وجودیمان، می‌ایستیم و  مخالفت صریح خود را با این روند اعلام کرده و نسبت به عواقب زیان‌بار آن هشدار جدی می‌دهیم. امید است که مسئولان دانشگاه ضمن توجه ویژه به اهمیت مسئله‌ی فرهنگ، دغدغه‌ی‌ جمع کثیری از دانشجویان را در نظر گرفته و به جای اضافه کردن معاونت‌هایی که می‌توانند زیر نظر بخش دیگری از ساختار دانشگاه قرار گیرند به حفظ استقلال و بهبود معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی که موجبات حیات دانشگاه را فراهم می‌کنند، تن در دهند

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار