اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون در آیین افتتاح مدرسه ۳ کلاسه دعبل خزاعی:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون صبح امروز ۲۱ بهمن ماه ۹۶ در حاشیه افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دعبل خزاعی در روستای سویسه شهرستان کارون گفت: شرکت توسعه نیشکر در شیرین شهر مدارسی ساخته است و از این نظر یاری گر آموزش و پرورش کارون برای ساخت مدرسه است. وی با بیان ...
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون صبح امروز ۲۱ بهمن ماه ۹۶ در حاشیه افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دعبل خزاعی در روستای سویسه شهرستان کارون گفت:  شرکت توسعه نیشکر در شیرین شهر مدارسی ساخته  است و از این نظر یاری گر آموزش و پرورش کارون برای ساخت مدرسه است.

نتیجه تصویری برای مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون

وی با بیان اینکه  طی سالهای اخیر کشت و صنعت های زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر نیز به مدرسه سازی رو آورده اند، افزود: قبلا از  شرکت هایی مثل دعبل خزاعی، حکیم فارابی خواسته نشده بود که برای مدرسه سازی اقدام کنند، اما در طی این مدت با پیگیری های فرماندار کارون ، بخشداران و دهیاران با حضور مدیران عامل شرکت های کشت و صنعت جلسات متعددی برگزار شد تا ضمن عمل به مسئولیت اجتماعی خویش، مدارس مورد نیاز ما را بسازند.

مزرعه خاطر نشان کرد: روستاها همیشه خاستگاه تمدن و فرهنگ بوده‌اند از این رو  ساخت مدارس در روستاها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد به دلیل اینکه مردم روستا تحول‌آفرین هستند.

وی افزود: امروز چهار مدرسه در روستاهای شهرستان کارون افتتاح شد. همچنین یک مدرسه دیگر در مقطع متوسطه دوم در شهرستان در حال ساخت است که ۷۰ درصد پیش رفت فیزیکی داشته است و همه مدارسی که ساخته می‌شوند براساس نقشه‌ها و استانداردهای سازمان نوسازی مدارس ساخته شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون خاطرنشان‌کرد: علی‌رغم افتتاح این مدارس، هنوز پنج روستا در کارون وجود دارند که فاقد مدرسه هستند. امیدواریم خیرین وارد این حوزه شوند.

مزرعه تصریح کرد: حدود ۳۶ هزار دانش‌آموز در شهرستان کارون مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز مقطع ابتدایی و بقیه دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و دوم هستند. رشته‌هایی که در مناطق روستایی تعریف کرده‌ایم متناسب با نیاز روستا هستند و دانش‌آموز می‌تواند پس از اخذ دیپلم، مشغول به کار شود.

وی افزود: با احتساب مدارس غیردولتی، حدود ۲۰۰ فضای آموزشی در کارون وجود دارد. در سال ۹۳ زمانی که اداره ما تشکیل شد، ۹ مدرسه کانکسی در کارون وجود داشت. خیرین و شرکت‌ها وارد عمل شدند و امروز با افتتاح این چهار مدرسه، مدارس کانکسی در کارون برچیده شد. البته هنوز پنج روستا هستند که مدرسه ندارند. لازم است دیگر شرکت‌ها برای ساخت مدرسه در این مناطق مشغول به کار شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: امیدواریم شرکت‌ها به عنوان بخشی از فعالیت‌های اجتماعی خود، اقدام به راه‌اندازی مدارس در چنین مناطقی کنند. اگر فضای آموزشی در روستا وجود نداشته باشد، ممکن است دختران در این روستاها ترک تحصیل کنند. ترک تحصیل این دختران اثرات بسیار منفی بر جامعه خواهد داشت.




























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار