اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان از مجروح شدن یک مهندس و یک کارگر شاغل در موضوع پروژه خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان از بازداشت دو تن از اعضای شورای شهر قوچان و پیمانکار یک پروژه عمرانی در پی نزاع خبر داد.

به گزارش ایسنا، رمضانعلی آذری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از بازداشت دو عضو شورای شهر و پیمانکار یک پروژه عمرانی به دلیل نزاع خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح عمرانی با عنوان تقاطع هم سطح میدان ورزش در سطح شهر قوچان زمان بر شده است موجب بروز برخی از نارضایتی ها به خصوص در میان اهالی محدوده طرح شده است و همچنین در بحث تردد شهری هم برای مجموعه شهرستان مشکلاتی را در پی داشته است.

وی یکی از دلایل نارضایتی مردم را وجود شبهاتی در خصوص اجرای این طرح دانست و افزود: در ابتدای اجرای این طرح مقرر بوده ظرف مدت 90 روز کاری این پروژه به بهره برداری برسد و این در حالی است که اکنون مدت زمان زیادی از اجرای این طرح گذشته است و هزینه بسیاری را بر دوش مردم منطقه گذاشته و تمام این موارد موجب انباشت نارضایتی دربین مردم شده است.

آذری با اشاره به وقوع درگیری در روز 21 بهمن ماه جاری در محدوده اجرای این طرح گفت: اخیرا چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر قوچان به محل اجرای پروژه واقع در میدان ورزش رفته اند و با مهندسین طرح و مجری طرح موجبات درگیری را فراهم کردند که پس از انجام تحقیقات اولیه در این زمینه و با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی با توجه به شکایت متقابل طرفین این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه از مجروح شدن یک مهندس و یک کارگر شاغل در موضوع پروژه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه جراحات وارده در سطح حاد نیست اما با شکایت متقابل طرفین دلیل کافی برای بازپرسی برای بازداشت تحقیقی طرفین وجود دارد و بر همین اساس دو تن از اعضای شورای شهر و پیمانکار پروژه بازداشت شدند و احتمال بازداشت دو تن دیگر از اعضای شورای شهر هم وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که مجریان طرح های عمرانی همه زوایای طرح و به ویژه حقوق مردم را رعایت و پس از آن به اجرای پروژه های عمرانی اقدام کنند و توجه داشته باشند که نادیده گرفتن مردم در زمینه استملاک اراضی برای طرح های عمرانی و ندادن بهای عادله باعث پرونده سازی برای دستگاه قضا می شود.

وی افزود: صرف نظر از این مباحث موضوع نزاع دسته جمعی جرمی است که همیشه فرهنگ ها و سنت های یک اجتماع را مورد هدف قرار می دهد و ما نباید اجازه دهیم که مردم شهر ما به این قبیل رفتارها اشتهار پیدا کنند اما مشاهده این قبیل رفتارها از کسانی که مسئولیتی هم به عهده دارند بدتر است.

آذری با بیان این نکته که در فرهنگ عام علت اشتهار به نزاع و فزونی رفتارهایی از قبیل ضرب و جرح، توهین و فحاشی در جامعه به دلیل جهل و کم سوادی و نا فرهیختگی و انحطاط فرهنگی است، تاکید کرد: نتیجه ترویج خشونت بحران اجتماعی در یک جامعه است اما چیزی که ما ازاین مرز و بوم سراغ داریم فرهنگ و تمدن دیرینه عاری از همه این موارد گفته شده است و ما باید ثابت کنیم در فرهنگ و تمدن قوچان و قوچانی چنین مواردی نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار