اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه دولت عزم و برنامه‌ای جدی برای حل مشکل گرد و خاک نداشته است، گفت: برای حل مساله گرد و خاک خوزستان به یک تدبیر و فکر ملی نیاز است.
اسکندر لطفعلی‌زاده با اشاره به تأثیر گرد و خاک بر فضای شهر اهواز و زندگی شهروندان اظهار کرد: نفس کشیدن در اهواز سخت و کند است و در این شرایط روز به روز بر مشکلات زندگی افزوده می‌شود. 

وی بیان کرد: تأثیر گرد و خاک بر شهر اهواز تا حدی است که باعث کاهش سطح تعاملات و عرضه و تقاضا و تاثیر بر  سطح زندگی شهروندان شده است. با توجه به اینکه  در آستانه  عید هستیم اقتصاد نیز خوابیده و باعث بروز مشکلات اقتصادی برای مردم شده است و وضعیت درآمد مردم نیز به مشکل برخورده است.

لطفعلی‌زاده گفت: مغازه‌داران اهوازی هم در فروش اجناس خود مشکل دارند و سرمایه‌گذاری و تولید نیز به تبع این وضعیت به مشکل بر می‌خورد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سود بیشتر هستند و در این اوضاع در چرخه کار خود به مشکل برمی‌خورند. 

وی تصریح کرد: برای حل مساله گرد و خاک خوزستان به یک تدبیر و فکر ملی نیاز است و به نظر می‌رسد که دولت عزم جدی برای این موضوع ندارد و تلاش جدی برای حل مشکل گرد و خاک خوزستان انجام نمی‌دهد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به نهال‌کاری در عرصه‌های کانون گرد و غبار در اطراف اهواز برای مقابله با این مشکل گفت: ما در بحث درخت‌کاری و آب مشکل داریم. 

وی با اشاره به راه‌های بهبود شرایط حاکم بر استان خوزستان بر لزوم رهاسازی آب در اراضی استان تاکید و اظهار کرد: در مناطقی مثل دهدز و گتوند نیز هنوز آبی رهاسازی نشده است. در خوزستان به افزایش سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی نیاز داریم تا مشکل گرد و غبار زودتر حل شود. مالچ‌پاشی در این شرایط به دلیل  اینکه ساختمان زمین از بین رفته به صلاح نیست. 

لطفعلی‌زاده گفت: برای حل مشکل گرد و غبار خوزستان باید همه عوامل دست به دست هم دهند زیرا این مشکل با عزم  ملی حل خواهد شد. 



/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار