اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲

شوشان - ابراهیم مکوندی (سکوت)

 -"امپاتی" ،به معنای، خود را به جای دیگران قرار دادن است.

- مادری را فرض کنیدکه، کودکش را برای گردش،به پارک شهربازی می برد.  او خیلی خوشحال است. اما کودک بی قراری می کند.و دائم، گریه می کند.

- مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمی فهمد!

- اما وقتی خود را جای کودک می گذارد. و از دید کودک، به محیط پیرامون خویش، می نگرد. ، تازه متوجه می شود.

که کودک فقط، پاهای آدم ها را می بیند . و در این شلوغی، چیز دیگری نمی بیند. از این پایین و از دیدگاه کودک، دنیا خیلی خسته کننده و تکراری است.کودک عاشق گردش وتفریح است.پس باید جهان پیرامونش را با نشاط و زیبا ،تماشا کند.و اگر این چنین نباشد.حوصله اش سر می رود.و شروع به نق زدن می نماید.اینجاست که مادر ،با هوشیاری و درایت،پی می برد که کودکش را چگونه آرام کند.این دیدگاه طلایی مادر است که درکی زیبا و متقابل از کودکش پیدا می کند.و بدین طریق ،هم خودش وهم کودکش را به ساحل آرامش ،شادابی و شادی رهنمون می سازد.

-شما در هر شرایط سنی ،روحی و اجتماعی که قرار گرفته اید.برای این که بتوانید به درک متقابل و ایده آلی با جهان پیرامون خود دست یابید.باید از این الگوی طلایی و بسیار حیاتی،پیروی کنید.

- هرچه توانایی امپاتی، در شما افزایش پیدا کند . ارتباطات صمیمانه تری با دیگران خواهید داشت... روانشناسان معتقدندکه امپاتی می تواند، تا حد زیادی،مشکلات و معضلات خانوادگی و روابط اجتماعی را که عموما" از عدم درک متقابل ناشی می شود را حل و فصل کند... اگر پدر و یا مادر هستید، خودتان را جای فرزندتان بگذارید ، آیا چنین والدینی را دوست خواهید داشت؟ خودتان را جای همسر ، معلم ، شاگرد ، فروشنده ، خریدار و یا دوستتان و غیره... بگذارید...

آیا طرف مقابلتان را دوست دارید؟

- البته، منظور از این دوست داشتن،دوست داشتن عاشقانه و دلبستگی معمولی،

 نمی باشد.

-مفهوم ،این است که تمایل و اشتیاق شما، به چگونه رفتاری است؟ آیا علاقه دارید که دیگران با شما چگونه رفتاری داشته باشند؟واضح است که شما و همه ی انسان ها ،به دنبال ایده آل ها،هستند.و بهترین رفتارها را می پسندند.و همچنین علاقه ی شدیدی دارند که آنان را درک کنید.درکی متقابل همراه با تشریک مساعی،اگر می خواهید با دیگران ،خصوصا"فرزندان و اطرافیان نزدیک و که همه روزه با آنان برخورد دارید. ودر یک کنش و واکنش دائمی هستید.موفق باشید.باید به این نکته ی مهم و اساسی اهتمام ویژه ایی داشته باشید.که درتمامی برخوردها و رودرویی های روزانه ،درک و فهم متقابلی از یکدیگر داشته باشید.

-نیک می دانید که باتوجه به  تحولات و پیشرفت های تکنولوژی بشری،همچنین تغییر دیدگاه نسل جوان و نوجوان،باید رفتار و کردار خود را بروز و روزآمد نمایید.تغییر و تحول بنیادین در دیدگاه ها و نقطه نظرات قدیمی وکهن را کنار بگذارید.و با درک بهتر دیگران ،خصوصا"فرزندانتان،با آنان،همذات پنداری و تشریک مساعی نمایید.

بدون شک وتردید،نتایج شگرفی خواهید گرفت.

- سخن آخراین که، برای زندگی بهتر،بهروزی ،نشاط و سرزندگی دائمی و همیشگی،باید تلاش نماییدکه به درک متقابل و خود را به جای دیگران گذاشتن، اهتمام ویژه ایی بورزید.

امیدوارم، همگی ما ،به آن درجه از فرهنگ و کمال انسانی ،دست یازیم .که در تقابل با دیگران،در یک تعامل پیوسته،بتوانیم یکدیگر را درک کنیم.و نیازها و احتیاجات روحی و اجتماعی اطرافیانمان برآورده و فراهم نماییم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار