اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
عضو اتاق بازرگانی ایران:
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران گفت: اگر از مشارکت بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد در پیشبرد کارها و رفع مشکلات استفاده شود، چالش های زیست محیطی و اجتماعی نیز کاهش می یابد.
عضو اتاق بازرگانی ایران: مشارکت سازمان های مردم نهاد چالش های زیست محیطی را کاهش می یابد

فاطمه دانشور روز یکشنبه در نخستین همایش بین المللی مسئولیت اجتماعی دولت و توسعه پایدار(CSR) در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: یکی از مفاهیم نو در دنیای امروز در حوزه های مدیریت، و یکی از اجزای اجتناب ناپذیری پایداری جوامع، کسب و کار و توسعه پایدار موضوع مسئولیت اجتماعی است.

وی گفت: کلانشهر اهواز جزو شهرهایی است که بیشتر از هر شهر دیگری احتیاج به پیاده سازی این مفهوم دارد و باید در بین فعالان اقتصادی، نهادهای عمومی، جامعه و دولتی نهادینه شود.

وی بیان کرد: برگزاری چنین همایش هایی می تواند در جهت نهادینه کردن مسئولیت های اجتماعی موثر باشد و تلاش کند که مردم و بنگاه های اقتصادی با این مفهوم بیشتر آشنا شوند.

دانشور اظهار کرد:حضور نمایندگانی از کشورهای اروپایی و میهمانان خارجی در این همایش باعث ایجاد ارتباط هرچه بیشتر کشورها با یکدیگر شده و در زمینه پیاده سازی مفهموم مسئولیت های اجتماعی موثر است.

وی بر لزوم حمایت دولت از این همایش ها تاکید کرد و گفت: بخش های زیادی ازمسئولیت های اجتماعی را بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد برعهده می گیرند که این امر باعث کمک به دولت می شود.

وی اظهار کرد: مفاهیم مشارکت همواره در کشور مطرح بوده که باعث کسب موفقیت های هرچه بیشتر می شود. 

یک مدرس دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز در این همایش گفت: برگزاری این همایش در حوزه CSR فرصتی برای کمک به توسعه پایدار خوزستان است.

بهداد نامور افزود: متأسفانه ما می شنویم که خوزستان با تمام ظرفیت های زیرساختی و تمام ثروت ملی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی دچار نقصان است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های اصلی خوزستان مساله محیط زیست است که این همایش ها می تواند برای رفع مشکلات به آن بیشتر بپردازد.

وی بیان کرد: خوزستان یک استان استراتژیک بوده و عمده مردم ایران و حتی منطقه به این استان مدیون هستند.

نامور ادامه داد: خوزستان باید به سمت توسعه پایدار حرکت کند تا بتوانیم توسعه را در شاخص های مختلف این استان شاهد باشیم.

مدرس دانشگاه شهید بهشتی گفت: بی شک توسعه خوزستان با توجه به وجود ثروت ملی که در آن نهفته است، می تواند به توسعه کشور کمک کند.

وی ادامه داد: رسیدن به امنیت و سلامت پایدار در خوزستان به تبع آن برای منطقه و کل کشور و مردم راهگشا است و امید می رود که بیشتر از گذشته شاهد آن باشیم.

وی بیان کرد: امیدوارم CSR و توسعه پایدار به عنوان یک فرهنگ در بین آحاد مردم نهادینه و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

نامور گفت: دولت می تواند سیاست مسئولیت های اجتماعی را در سازمان های مختلف نهادینه کند و استراتژی ها را بر اساس CSR برنامه ریزی کند.

این همایش یک روزه با حضور فاطمه دانشور عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران ،مارتین رئیس CSR اتحادیه اروپا ،کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران و جمعی از مدیران استانی و کشوری برگزار شد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار