اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
قائم مقام اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان گفت : احداث کانال مهندس پور شریفی که در حال حاضر انجام شده است برای تامین بخشی از آب مورد نیاز هور منصوره مناسب است اما برای اینکه بتوان از آب این کانال برای نهال کاری در عرصه‌های ریزگرد استفاده کرد، نیاز است تا کانال‌های درجه یک، دو و سه و کانال‌های فرعی احداث شوند. 
  
احمد رییس زاده اظهار کرد: کانال آبرسان به عرصه‌های ریزگرد (کانال مهندس پور شریفی) که در عرصه‌های فوق بحرانی ریزگرد در جنوب شرق اهواز احداث شده است یک کانال مادر است که طول آن 47 کیلومتر است. 
  
وی افزود: مجموع طول کانال‌های فرعی و کانال‌های درجه یک، دو و سه نیز حدود 200کیلومتر است و زمانی می‌توان از کانال آبرسان به عرصه‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز استفاده کرد که این کانال‌های درجه یک و دو و کانال‌های فرعی احداث شوند. 
  
قائم مقام اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: احداث کانال مهندس پور شریفی که در حال حاضر انجام شده است برای تامین بخشی از آب مورد نیاز هور منصوره مناسب است اما برای این‌که بتوان از آب این کانال برای نهال کاری در عرصه‌های ریزگرد استفاده کرد، نیاز به احداث کانال‌های درجه یک، دو و سه و کانال‌های فرعی است. 
  
رییس زاده با بیان این‌که متولی احداث این کانال‌ها موسسه جهاد نصر است، عنوان کرد: در حال حاضر عملیات ساخت برخی از کانال‌های درجه دو آغاز شده است و ساخت کانال‌های درجه یک نیز آغاز خواهد شد اما هنوز در ابتدای راه هستیم و اگر اعتبار لازم تامین شود پیش بینی می‌شود تا 8ماه دیگر زمان برای احداث کانال‌ها نیاز است.
  
وی ادامه داد: لازمه رشد نهال‌های کشت شده در عرصه‌های فوق بحرانی ریزگرد در جنوب شرق اهواز، آب است و احداث این کانال‌ها می‌تواند برای رشد نهال‌ها بسیار موثر باشد. 
  
قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب بخشی از 5 هزار هکتار اراضی ریزگرد که نهال کاری در آن‌ها انجام شده است، از کانال کوت امیر تامین می‌شود و بخشی از اراضی کشت شده نیز که از کانال کوت امیر فاصله بیشتری دارند، به وسیله کانالی 22کیلومتری که توسط اداره کل منابع طبیعی احداث شد، به صورت تانکری آبیاری می‌شوند. 
  
رییس زاده عنوان کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، از خط لوله آب پتروشیمی نیز روزانه 1000متر مکعب آب برای آبیاری نهال‌های کشت شده در عرصه‌های فوق بحرانی ریزگرد تامین می‌شود. 
  
وی ادامه داد: امسال در برنامه داریم تا همزمان با کشت نهال‌ها، عملیات احداث کانال‌های درجه یک و دو آغاز شود و با اتمام آن‌ها بتوانیم بخشی از نهال‌کاری را تامین آب کنیم. 


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار