اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
وزیر علوم در نشست هیئت ممیزه دانشگاه شهید چمران اهواز :
منصور غلامی:با سازمان برنامه و بودجه به‌طور مستقیم وارد موافقت‌نامه می‌شویم؛ از گذشته تاکنون مشکلات کارکنان دانشگاه وجود داشته است و به زودی افزایش حقوق کارمندان وزارت علوم انجام می‌شود.
 در این نشست که شامگاه گذشته هفتم اسفندماه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، دکتر غلامی گفت: تلاش خواهیم کرد از پشنهادات ارائه‌شده در این نشست در امور اجرایی و کارها استفاده شود.

وی با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و برخی شاخص‌های مشخص‌شده برای آن در دانشگاه‌هایی که تعداد هیئت‌علمی بالا و رشته‌های متنوعی دارند، اظهار کرد: از سوی دیگر رتبه و سطح‌بندی می‌تواند مشوق بوده و هم اینکه دست مجری‌ها به عنوان یک شاخص را باز بگذارد و ابزاری برای مدیریت باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: جایگاه دانشگاه شهید چمران اهواز و سابقه قبلی آن خصوصاً در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و در آن زمان نگاه تربیت نیرو در این دانشگاه به خوبی وجود داشت.

دکتر غلامی، تأکید کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها با سازمان برنامه و بودجه به‌طور مستقیم وارد موافقت‌نامه می‌شود؛ از گذشته تاکنون مشکلات کارکنان دانشگاه وجود داشته است و به زودی افزایش حقوق کارمندان وزارت علوم انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد:  فارغ‌التحصیلی دانشجویان مقطع دکتری مسئله مهمی است و باید فضا در دانشگاه‌ها باز شود؛ اعضای هیئت‌علمی بازنشسته را حفظ و از تجربیات آن‌ها استفاده نماییم و از ظرفیت نیروهای جدید استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: در پذیرش دانشجوی دکتری تقاضا برای تحصیل در این مقطع زیاد است و تعدد و ظرفیت‌های زیاد و بی‌توجهی‌هایی که درباره بعضی از مراکز شده است جریان خاصی از فارغ‌التحصیلان را ایجاد کرده که وزارت برای کنترل آن نظارت‌های بیشتر را در دستور کار دارد.

دکتر غلامی گفت: امیدواریم در سفرهای بعدی به دانشگاه‌های استان خوزستان نشست‌های بیشتری با حضور اعضای هیئت‌علمی‌ها برگزار شود؛ کار در وزارت علوم بسیار سخت است و به فعالیت‌های جدید نیاز دارد.

گفتنی است در این نشست اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان نظرات و پیشنهادت خود پرداختند.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار