اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
حاجی زاده: آمادگی در برابر بحران نیز همچون انجام خدمات شهری بخشی از سیاست های اصلی شهرداری است. چه بسا از ساخت زیرساخت هایی عمرانی نیز مهم تر است.
در این نشست که با حضور کتانباف شهردار اهواز، حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، معاونین و مدیران شهرداری اهواز انجام شد، شهردار اهواز به ضرورت تجهیز ستاد بحران شهرداری اهواز اشاره کرد: ستاد بحران باید از چارچوب یک میز فراتر رود و با ظرفیت سازی در نقاط مختلف، شهر را آماده مقابله با بحران ها کند. نواقصی در زمینه ی ساختار اداری در این موضوع وجود دارد که لازم است معاونت برنامه ریزی پیگیری های لازم را از طریق وزارت کشور جهت اصلاح لازم انجام دهد.

منصور کتانباف، به تجربیات شهرهای داخلی و خارجی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در تهران، اقدامات گسترده ای در زمینه ی تشکیل و تجهیز ستاد بحران انجام شده است که هر چند به نسبت وسعت و جمعیت آن کم است، ولی به هر حال حداقل استانداردها در آنجا رعایت شده است و اهواز هم باید به این حداقل ها دست پیدا کند.

شهردار اهواز، اهتمام دولت در زمینه ی ستاد بحران را ستود و گفت: اقدامات خوبی در دولت در حوزه های مختلف در حال انجام است، دستورالعمل های لازم تهیه و ابلاغ شده، در استان نیز شخص استاندار و مدیر بحران پیگیری های خوبی در این زمینه انجام می دهند و امیدواریم زیرساخت های لازم در این خصوص به زودی آماده شود.

کتانباف به برنامه های شهرداری اهواز با موضوع ستاد بحران اشاره و خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده به شرط تامین زمین، دو سوله ساخته و ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی و غیره خریداری می شود، موضوع مقابله با بحران ها که در آموزش های شهروندی انجام می شد با رویکردهای جدیدتر در سطح مدارس و عموم مردم انجام خواهد شد. امیدواریم که با هم افزایی و مساعدت همه ی دستگاهها بتوانیم ستاد بحران شهر را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

شهردار اهواز در پایان به مدیران مناطق هشتگانه گفت: دستورالعمل های لازم در خصوص مقابله با بحران ابلاغ می شود و لازم است مناطق، اهتمام ویژه خود را در این خصوص در حوزه های مختلف انجام دهند.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، با تشکر از  اهتمام شهرداری اهواز به موضوع ستاد بحران گفت: باید پذیرفت که در کشوری زندگی می کنیم که در معرض بلایای طبیعی متعددی قرار دارد و طبیعتاً استان خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیست با این حال همت شهرداری اهواز برای ارتقا وضعیت مدیریت بحران شهر قابل تقدیر است.

وی افزود: در استان خوزستان به عنوان قطب اصلی اقتصادی و صنعتی، پروژه های متعددی انجام شد، اما به دلایلی از جمله عدم اجرای کامل طرح ها و پروژه ها، عدم انجام پیوست های لازم از جمله پیوست محیط زیست و مسایل دیگر برخی از این زیرساخت ها ناقص مانده و هر از گاهی سبب بروز حادثه ای می شود. بحران ها همیشه از دل بلایای طبیعی بیرون نمی آید، بلکه گاهی عملکرد مسئولین باعث وجود این معضلات می شود.

کیامرث حاجی زاده ادامه داد: تلاش زیادی در راستای ارتقای تشکیلات ستاد بحران در استانداری انجام شده است، ولی با وضعیت مطلوب فاصله ی زیادی داریم، تلاش می کنیم همه ی ارگانها را در کارها مشارکت دهیم. ایجاد آمادگی در برابر بحران، یک مسئولیت اجتماعی بر دوش تک تک ماست.

وی تاکید کرد: در زمینه ی پیشگیری از بحران هرچه هزینه کنیم، کم است زیرا برای حفظ داشته های ملی، زیرساخت ها، محیط زیست و مهم تر از همه جان هموطنان عزیزمان سرمایه گذاری کرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با تشکر از اقدامات شهرداری اهواز در زمینه ی مدیریت بحران گفت: پس از حادثه ی ریزش کوه در منبع آب، انصافاً شهرداری پای کار بود و در جریان انتقال 40 خانواده به شهر رامین، با تخریب این اماکن پرخطر از حوادث بعدی پیشگیری کرد. در موضوع توسعه ی پارک شهروند نیز شهرداری علیرغم فشارها، احیای پارک را به خوبی انجام داد و استانداری نیز حمایت لازم را بعمل آورد.

این مقام مسئول با اشاره به معضلات رودخانه کارون ادامه داد: چندگانگی در مدیریت این رودخانه و سواحل آن، سبب عدم رسیدگی کامل به موضوعات مربوط شده است. باید اختیار کارون و سواحل آن بر عهده ی یک مجموعه باشد و شخصاً اعتقاد دارم با توجه به حجم بالای فعالیت های شهرداری باید این سازمان متولی موضوع باشد.

حاجی زاده با اشاره به معضل ریزگردها ادامه داد: برخی از کانون های ریزگرد و تشدیدکننده ی آلودگی هوا، کانون های محلی و حومه شهر اهواز است. از شهرداری می خواهم به کلیه ی زمین های خالی سطح شهر  که در اختیار شهرداری است رسیدگی کند که این موضوع تا حدی می تواند اثرات ریزگردها را کاهش دهد.

وی در پایان با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز اظهار داشت: همه ی ارگان ها از جمله شهرداری باید در این ایام علاوه بر آمادگی استقبال از مهمانان نوروزی، برای مقابله با مشکلات احتمالی از قبیل ریزگردها  آماده باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار