شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
نماینده اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی قوانین جذب سرمایه گذاری خارجی متناقض و ناقص است و نیاز به اصلاح دارد.
 فریدون حسنوند چهارشنبه شب در نشست برنامه ریزی برای برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک در تالار اداری شهرک های صنعتی خوزستان افزود: در اغلب کشورهای جهان برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می کنند ولی ما در عمل ، مسیر سرمایه گذاری خارجی را می بندیم و آنان را در فرایند پیچیده دیوان سالاری ، مجوزها و استعلام ها رها می کنیم و این نقص بزرگی است.

وی گفت: بسط فرهنگ اجتماعی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور لازم است از سویی باید قوانین تسهیل کننده برای جذب سرمایه گذاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تنها راه برون رفت از چالش های همچون بیکاری را بهره گیری از ظرفیت های عظیم داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی همراه با مشوق های قانونی بیان کرد و افزود: همه دستگاههای اجرایی استان باید موانع سرمایه گذاری را از پیش پای سرمایه گذاران بردارند.
حسنوند با اشاره به در پیش
 بودن همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک در اردیبهشت ماه 1397 اظهار کرد: این همایش نباید نمایشی باشد و باید به این همایش نگاه کاربردی و راهبردی داشته باشیم.

وی در ادامه خوزستان را ستون مستحکم مقاومت ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: با وجود ظرفیت های مهم و بی نظیر همچون زمین های کشاورزی ، سدها و دریاچه های آب شیرین و گردشگری خوزستان ، هنوز از این ظرفیت ها برای اشتغال جوانان و توسعه پایدار و فراگیر استفاده نشده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست که تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان شرکت داشتند با اشاره به ظرفیت های اندیمشک در زمینه برخورداری از راه آهن سراسری ، نزدیکی به فرودگاه و جاده های ترانزیتی ، وجود 2 سد عظیم دز و کرخه ، زمین های کشاورزی و گردشگری در اندیمشک افزود: متاسفانه از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی غفلت شده و هم اکنون شاهد نرخ بیکاری بالا در این شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاران با دلگرمی و ایجاد انگیزه وارد میدان شوند ، برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک را فرصتی مهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی بیان کرد و افزود: معاونت جذب سرمایه گذاری خارجی ایران برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در خوزستان استقبال کرده چون ظرفیت های سرمایه گذاری استان در کشور و منطقه بی نظیر است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان خواستار فعال شدن دبیرخانه و هیات اجرایی همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک شد.

قرار است همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اندیمشک 20 اردیبهشت ماه 1397 با دعوت از برخی سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی و سفرای کشورهای اروپایی در تهران ، مقامات کشوری و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این شهرستان برگزار شود.

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت مشاور مطالعه فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در اندیمشک در بخش های کشاورزی ، انرژی ، منابع آبی ، حمل و نقل و شبکه ارتباطی منطقه ، مواد اولیه ، نیروی انسانی ، سدها ، گردشگری ، صنایع تبدیلی و فراوری ، پتروشیمی ، ورزشی و انرژی های نو بیان کرد.

شهرستان اندیمشک با 170هزار نفر جمعیت به عنوان دروازه ورودی خوزستان در 140کیلومتری شمال اهواز واقع شده است.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار