اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
عاون حقوقی رئیس جمهور:
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: نگاه فرهنگی و اجتماعی همیشه باید بر نگاه امنیتی تقدم داشته باشد و باید سعی کنیم علاج های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای حل مشکلات پیدا کنیم.
لعیا جنیدی جمعه شب در جمع خبرنگاران در واکنش به اینکه ای کاش روزی که هوا خاکی است به خوزستان سفر می کردید، اظهار کرد: همه تلاش خود را به کار می گیرم و انشاالله دوباره این موضوع را در هیئت دولت مطرح می کنم؛ این مشکل ریزگردها تنها برای خوزستان نیست و حتی اگر به این استان هم محدود باشد باز هم مشکل همه مردم ایران است؛ من حتما مطرح و در حد توان خود پیگیری می کنم.

وی افزود: اگر لایحه ای باشد که قوه مجریه ارائه بدهد و دولت در آن دخالت داشته باشد حتما از کانون وکلا دعوت می کنم ولی اگر لایحه و طرح از سوی قوه قضائیه یا مجلس ارائه شود خود این نهادها باید نسبت به دعوت وکلا برای مشورت اقدام کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی لایحه ای ارائه می شود، ذینعفان این قانون باید نظر بدهند؛ باید خواسته ها و مسائل خود را بیان کنند. باید تخصص، تجربه و دغدغه های هرکسی که لایحه بر آنها تأثیر می گذارد را در نظر بگیریم چون ارزش های لایحه، اعتماد به قدرت عمومی و ساختار حکومت را افزایش می دهد.

جنیدی بیان کرد: قدم هایی در مورد سامان دادن آموزش عالی و ایجاد درجه ای از تناسب بین رشته هایی که افراد را جذب می کند با بازار کار عادی، تلاش هایی شده ولی به صورت کلی در مورد وکلا و رشته حقوق مشکل داریم و باید راهکار آن را ارائه داد.

وی با تأکید بر اینکه باید به محدودیت های دولت توجه کرد و از طریق مشارکت منابع دیگر، یکی از طرح های کمکی به بازار اشتغال دانش آموختگان رشته حقوق را اجرا کرد، ادامه داد: وکالت اجباری یکی از طرح های ارائه شده است ولی باید آن را در چارچوب قانونی درنظر گرفت که با اصول از یک سو در تعارض نباشد و از سویی دیگر هم منابع مالی آن به صورت معقول تأمین شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ارتباط با تبعات انتقال آب و نگرانی مردم خوزستان در این خصوص گفت: دولت به صورت جدی برنامه ای برای مسئله آب دارد؛ در جلسه روز چهارشنبه نیز هیئت وزیران تصویب نامه را گذرانده که بر اساس آن یک کارگروه ملی برای سازگاری با کم آبی شکل می گیرد و یکی از وظایف آن تعادل و مدیریت درست منابع و مصارف آب است.

جنیدی ادامه داد: در هیئت وزیران و جلسات برگزار شده برای تصویب نامه فوق مسئله خوزستان به صورت جدی مطرح و مورد توجه بود که از این منظر ساماندهی شود ولی چون حوزه تخصصی من نیست جواب دقیق تری نمی توانم به این موضوع بدهم . ریاست این کارگروه با وزیر نیرو است و باید از وی طرح سئوال شود.

وی در واکنش به اینکه با معترضان مدنی خوزستان (ریزگردها و کارگران گروه  ملی) برخوردهای امنیتی می شود، بیان کرد: حق اعتراض در اصل ۲۷ قانون اساسی به صراحت به مردم داده شده و تجمعات را پذیرفته است؛ ما هم در صورت بروز مشکل گزارشی را تهیه و به رئیس جمهور ارائه می دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در رابطه با اجرای درست قانون اساسی گزارشی تهیه و ضمن ارائه به رئیس جمهور برای نحوه اجرای این حق قانونی مردم تصمیم گیری می کنیم ولی باید آن چارچوب و نحوه سیر آن در دولت و بعد در مجلس را رصد کرد.

جنیدی خبر داد: وزارت کشور دنبال یک آیین نامه اجرایی برای ماده ۱۳ قانون احزاب بوده و پیش نویسی از این منظر مهیا کرده که آن هم برای ساماندهی مسئله تجمعات و اعتراضات است؛ من خودم خیلی زیاد از  مدنی بودن حرکت ها حمایت می کنم و معتقدم که باید مسائل را در درجه اول فرهنگی و اجتماعی و نه امنیتی ببینیم.

وی در پایان عنوان کرد: نگاه فرهنگی و اجتماعی همیشه باید بر نگاه امنیتی تقدم داشته باشد و سعی کنیم علاج های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای حل مشکلات پیدا کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار