اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
علی سوارنژاد

هشتم اسفند ماه روز تاسیس امورتربیتی بود و چه بی صدا گذشت !! البته پیشکسوتان که رها شده اند و سیستم خود را بی نیاز از وجود آنان می داند و دلیل بی صدایی در این رهایی تعبیر می شود!!

نقش و تاثير نهاد امور تربیتی درون سیستم آموزش و پرورش براي رساندن مفاهيم ديني ، دفاع از ارزشها ، پاسداري از انقلاب و وارد كردن خردمندانه دانش آموزان به عرصه هاي متعدد  و سازماندهی منظم و متشكل غير قابل انکار است و امروز بی تفاوت از کنار این رویداد و خاطره سرشار از عشق و معرفت عبور می شود!! 

اما من بمناسبت سالروز تاسیس امورتربیتی به سوی ساختمان امورتربیتی روانه شدم تا با معاون پرورشی دیدارکنم ، متاسفانه ساختمان تربیتی پارکینگ خودرو ها بود و هرگز تصویری از تربیت و کارکرد حوزه پرورشی مشاهده و احساس نمی شد! از عقبه ارزشمند نهاد امورتربیتی و کاروان مربیان شهید و نقش آن در عرصه های مختلف و برهه های حساس هیچ به دست نمی آمد و این گنجینه پر بار در میان پارکینگ گم و پنهان مانده بود !

 من که جوانی خویش را در حوزه پرورشی گذراندم چشمانم به اوار شدن خاطراتم و دفن کردن علایقم و خشکیدن نهالهایی که کاشتیم خیره گردید! درون پارکینگ فهمیدم آنجا نیست که من بودم لب به ندامت گزیدم و دست از پا درازتر برگشتم.
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید 

 دلم برای جوانیم سوخت! و بیشتر از آن دلم برای دانش آموزان خوزستان که متولی تربیت شان چنین وضعی دارد کباب شد ! و البته علت بداخلاقی هایی که گهگاه در جامعه بروز می یابد را دریافتم ، قطعا در چنین فضایی نباید انتظار تحول داشت و آن مجموعه ای که چنین وضعیتی را تحمل می کند باید از بزرگداشت امور تربیتی حذر کند!!

باآگاهی ازخروجی برنامه های اجرایی این حوزه و وضعیت رهاشده کانونها و اردوگاههای تربیتی و عدم توجه به مناسبتهای رسمی ، به مدیر کل محترم  آموزش و پرورش استان خوزستان  عرض می کنم ، معاون پرورشی اهلیت پرورشی ندارد و جفای به یادگاری ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر و هدر دادن ظرفیتها است اگر این وضعیت ادامه یابد  ، بی حرمتی و بی توجهی به پیشکسوتان متاسفانه درون سیستم موجود در حال عادت شدن است و تاسف بارتر آن است که امورتربیتی بعنوان مبلغ و الگوی توجه به کرامت انسانی و پیشگام در طرح تحول و عضو رسمی شورای آموزش و پرورش هم مالوف به عادت ناپسند عدم تکریم شده است .

برای تحول لازم است نگاه و روشهای امور تربیتی از نگرش تقابلی موجود به نگرش تعاملی تغییر یابد و برای پویایی و ارتقا جایگاه علمی  ضرورت تغییر در حوزه پرورشی بیش از همیشه احساس می گردد، هرگونه تصمیم که اولویت امور تربیتی در نظر گرفته نشود افتادن به بیراهه است، وقتی در حوزه پرورشی ارتباط دوسویه شکل نگیرد هیچ گزارش عملکردی را جامعه از آموزش و پرورش باور نخواهد کرد و نخواهد پذیرفت و مع الاسف با این شرایط فعالیت و تلاش خالصانه همکاران و جامعه معلمان تحت نگرش کلیشه ای و فاقد ارتباط پنهان می ماند و هدر می رود و تضییع این حق از کارکنان را چه کسی باید پاسخ گوید؟

 این نهاد میراث بزرگان است باید میراث داران آن نیز بزرگ باشند و به میراث خواری اندیشه نکنند . روز تاسیس نهاد امورتربیتی یک روز بزرگ بود که گرامی داشته نشد و حتی از ارسال یک تبریک خشک و خالی نیز دریغ شد ! واقعا جای تاسف دارد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار