شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۸

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز چهارشنبه خود نوشت:

*شنیده شد که ساعت اهدایی امیر کویت به محمود احمدی‌نژاد به ستاد دیه تقدیم شد. در جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اعلام شد که ساعت اهدایی امیر کویت به محمود احمدی‌نژاد به جشن گلریزان ستاد دیه اختصاص داده شد. هرساله جشن گلریزان ستاد دیه در ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان قضایی برگزار می‌شود.

*شنیده شد که جمعی از کارگران کارخانه ذوب‌آهن کردستان مقابل مجلس با تجمع خواستار رسیدگی به مطالبات معوقه خود شدند. ایسنا نوشت؛ جمعی از کارگران کارخانه ذوب‌آهن کردستان با تجمع مقابل مجلس خواستار بازگشت به کار و پرداخت مطالبات معوق خود شدند.

*شنیده شد که شعب اهدای عضو ویژه نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی از یکشنبه 23 تیرماه در خانه ملت مستقر شده‌اند. این شعبات از سوی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راهروی مجلس تعبیه شده و از نمایندگان و کارکنان متقاضی اهدای عضو ثبت‌نام به عمل می‌آورد. تاکنون 90 نماینده و بیش از 100 نفر از کارکنان مجلس برای اهدای عضو به این شعبات مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

*شنیده شد که سایت دانشگاه هنر اصفهان توسط هکرهای اندونزی هک شد. معماری نیوز نوشت؛ سایت دانشگاه هنر اصفهان به آدرس: www.aui.ac.ir توسط هکرهای وهابی کشور اندونزی و با شعارهای ضد شیعی هک شده است. این سایت ساعت 16عصر روز دوشنبه (24 تیر) توسط گروه ID CA هک شده است. مسئولان سایت دانشگاه در حال راه‌اندازی مجدد سایت هستند.

*شنیده شد که اینکه به‌رغم گذشت چند روز از کشف وسایل شنود استراق سمع در دفتر علی مطهری تاکنون عاملان این واقعه خلاف قانون معرفی نشده‌اند و دستگاه مربوطه نیز مشخص نشده یا اگر شده به مردم و خود دکتر علی مطهری اعلام نشده و پرونده این واقعه هنوز در بلاتکلیفی است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: بنابر گزارش آقای مطهری، چهره افرادی که تجهیزات استراق سمع و تجسس را نصب کرده‌اند در فیلمی که به دست آمده مشخص است و این فیلم به مسئولان اطلاعاتی و امنیتی داده شده است. برای دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور، مشخص کردن عاملان این واقعه شرم‌آور کار آسانی است و مردم انتظار دارند این مورد نیز مثل بسیاری موارد دیگر به سرنوشت سوانح هوایی که معمولاً تقصیرها به گردن «مرحوم خلبان» انداخته می‌شود، دچار نشود.

*شنیده شد که روزنامه «وطن امروز» به دلیل آنچه «بی‌پولی» خوانده شده، از اول مرداد منتشر نمی‌شود. فرارو نوشت؛ حسین قدیانی سرمقاله‌نویس وطن امروز در «یادداشت روز» آن که با عنوان «وطن n روز!؟» منتشر شده، از توقف انتشار این روزنامه به‌دلیل «بی‌پولی» خبر داده است. وی اعلام کرده است: اول که شایعه بود دعا می‌کردیم واقعیت نداشته باشد اما بعد تبدیل به زمزمه شد، حالا شده خبر... یک خبر تلخ. روزنامه «وطن‌امروز» به دلیل بی‌پولی(!؟) از اول مرداد درنخواهد آمد.

قدیانی در ادامه مطلبش از زیانده بودن اکثر روزنامه‌ها سخن گفته و یادآور شده است: به‌جز روزنامه همشهری که از اساس بحث جداگانه‌ای دارد، می‌توان سر زیانده بودن الباقی روزنامه‌ها قسم خورد، لیکن روزنامه‌های زنجیره‌ای هرگز به دلیل بی‌پولی کمرشان نمی‌شکند. روزنامه‌های نورچشمی، دولتی و حزبی هم هر جور شده گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند، ما اما با این حال و روز، دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم. اعتراف می‌کنیم، روزنامه «وطن امروز» سال 87 پا به دنیای مطبوعات گذاشت و آن‌گونه که قدیانی خبر داده نهایتاً تا اول مرداد امسال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

* شنیده شد که شفقنا نوشت؛ تعدادی از زائران و حجاج بیت‌ا... خواهان پایان دادن به پدیده رزرو کردن صفوف اول مسجدالحرام شدند که در ماه رمضان بیش از هر ماه دیگری شیوع پیدا می‌کند. نمازگزاران اعلام کردند که گروهی از افراد به نام دین و عبادت الهی تجارت کرده و بعد از آنکه سجاده‌های خود را در صف‌های ابتدایی مسجد قرار می‌دهند، جای خود را در ماه رمضان به مبلغ 3 هزار ریال سعودی معادل بیش از 26 میلیون ریال ایرانی به نمازگزاران فروخته یا اجاره می‌دهندکه البته این مبلغ بر حسب مکان و توافق طرفین متفاوت خواهد بود.

*شنیده شد که زنگ پایان یکصد و یازدهمین جلسه علنی بهارستان در حالی به صدا درآمد که تبسمی بر چهره حاضرین صحن نشست. براساس این گزارش حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست بخش پایانی این جلسه را بر عهده داشت، پس از به صدا درآوردن زنگ پایان گفت: «عینکی پیدا شده است، این عینک برای هر یک از نمایندگان هست آدرس دقیق بدهد تا عینک را به او بدهیم (خنده)» وی همچنین گفت: البته مژدگانی خواهیم گرفت! (خنده) این سخنان ابوترابی‌فرد باعث خنده حاضرین در صحن علنی شد.

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار