اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
وزیر خارجه انگلیس با بیان این‌که «ما نیازمند عملیاتی سیاسی برای توقف موشک‌های حوثی‌ها علیه عربستان هستیم»، مدعی بکارگیری موشک‌های ایرانی علیه عربستان شد.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان شلیک موشک از سوی حوثی‌ها به عربستان را متوقف کرد، گفت: ما نیازمند یک عملیات سیاسی برای توقف این موشک‌ها هستیم. به منظور ایجاد یک راه‌حل سیاسی در یمن باید تمام طرف‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند و فعالیت‌های دیگر بازیگران نظامی باید متوقف شود.

وی در رابطه با نقش ایران در این مساله مدعی شد: ما هرگز بکارگیری موشک‌های ایرانی علیه عربستان را قبول نمی‌کنیم و خواهان پایان دادن به این موشک‌ها هستیم.

جانسون در پاسخ به سوالی درباره نگرانی برخی کشورهای عربی از نقش ایران در منطقه، گفت: ما با آن‌ها موافق هستیم، نقش ایران در یمن باید کنترل شود و تحقق این امر نیازمند حمایت از راه‌حل سیاسی است.

وی در رابطه با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن، گفت: سفر محمدبن سلمان به لندن باعث می‌شود که همکاری استراتژیک میان دو کشور وارد مرحله جدیدی شود و ما حق عربستان برای دفاع از امنیت کشورش را درک می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار