اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کود انسانی قابل قیاس با میکروارگانیسم های زنده لجن برای هضم فاضلاب نیست. لجن فاضلاب، یک ماده آلی زنده و ارزشمند است و باید در خیلی از مواقع وارد شود. چون نوع داخلی آن، وجود ندارد.
کود انسانی ماهیتا با گرانول باکتری تفاوت دارد/گرانول باکتری، یک محصول ارزشمند است/احتمالا ترکیه گرانول باکتری را از اروپا وارد و به ایران صادر کرده استعصر ایران؛ یوسف ناصری- دو هفته قبل رئیس خانه صنعت و معدن ایران اعلام کرد 160 تُن کود انسانی از ترکیه وارد شده و بعد از آن مدیران گمرک ایران و موسسه تحقیات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند کود انسانی وارد نشده و گل و لای فاضلاب وارد شده است.

با این حال در فضای مجازی و برخی برنامه های تلویزیونی نوشته و گفته می شود فاضلاب و کود انسانی وارد شده. این در حالی است که شرکت ایرانی وارد کننده اعلام کرده اسم دقیق ماده ای که وارد شده «گرانول باکتری» است و نه گل و لای فاضلاب.

عصر ایران در گفت و گو با مهندس احسان مجتبوی که در صنعت آب و تصفیه فاضلاب فعالیت عملی دارد و در قالب شرکتی طراحی و تولید رآکتورهای تصفیه فاضلاب را انجام می دهد این موضوع را بررسی کرده است:

 

* واقعا کود انسانی وارد شده یا گل و لای فاضلاب است؟

-من در مورد این که کود انسانی بوده یا لجن فاضلاب بی هوازی اطلاع ندارم. ممکن است تعرفه ای برای لجن بی هوازی نبوده باشد و  ناچار شده اند  آن را با تعرفه دیگری وارد کنند. 

اما درباره فاضلاب بی هوازی می توان گفت لجن ارزش‌مندی است و قیمتی است. چون ما در داخل تولید آن را نداریم باید هم وارد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار