اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
کارکنان گروه ملی قربانی بی تدبیری مسؤلین / صنایع بزرگ در خوزستان یکی پس از دیگری ورشکست می شوند
این روزها خبرهایی که از خوزستان به گوش می رسد، خبر تجمع، اعتصاب و دستگیری کارکنان گروه ملی، کارگران شهرداری ها، منطقه آزاد، شرکت راه آهن جنوب اندیمشک، کشت و صنعت هفت تپه و.... که همگی به علت پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده شان است..
شوشان - مصطفی حلالی:

این روزها خبرهایی که از خوزستان به گوش می رسد، خبر تجمع، اعتصاب و دستگیری کارکنان گروه ملی، کارگران شهرداری ها، منطقه آزاد، شرکت راه آهن جنوب اندیمشک، کشت و صنعت هفت تپه و.... که همگی به علت پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده شان است، خوزستانی که به گفته معاون اول رئیس جمهور به تنهایی میتواند آذوقه کشور را تامین کند.

خوزستان با داشتن منابع طبیعی و ثروت های خدادادی یکی از استان های استراتژیک به شمار می رود زیرا منبع اصلی درآمد کشور و شاه راه ارتباطی از زمین و دریا با کشورهای همسایه از جمله عراق است.

حال خوزستان با دارا بودن این چنین منابع خدادادی باید رتبه اول بیکاری در کشور را داشته باشد و کارگران شرکت هایش ماه های پی در پی بدون حقوق سر کنند دلیل این همه ظلم به مردم خوزستان چیست؟ جز سوء مدیریت و بی تدبیری مسؤلان.


سال گذشته بود که استاندار خوزستان خبر از واگذاری شرکت گروه ملی صنعتی فولاد به بانک ملی و برطرف شدن مشکل کارکنان این شرکت داد اما چندی نگذشت که باز کارکنان این شرکت به علت عدم پرداخت حقوق خود در شرکت تجمع و اعتصاب کردن اما زمانیکه دیدن صدایشان به جایی نمی رسد اعتراض خود را به درب استانداری خوزستان و نماز جمعه اهواز رساندند تا مسؤلین استان فکری بحال آنها کنند.

حدود دو سالی است که وضعیت شرکت گروه ملی به این شکل اسفناک پیش می رود، شرکتی که در سالیان گدشته نماد ثبات کاری دراستان بود، اینک در گرداب خانمان سوز ورشکستگی غرق شده است.

طبق گفته مسؤلان اعتراض و تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در نماز جمعه اهواز و در مقابل استانداری خوزستان به علت پرداخت نکردن سه ماه حقوقشان و عدم واریز حق بیمه آنها به صندوق سازمان تأمین اجتماعی که موجب عدم تمدید دفترچه‌های درمانی‌ شده، صورت گرفته است.

کارکنان شرکت گروه ملی بارها اعلام کردند ما شعار سیاسی نمی دهیم و اصلا کاری هم به سیاست نداریم فقط حقمان که برای آن عرق ریخته ایم را می خواهیم و الان ماه ها است که در هزینه درمان و خرج و مخارج عادی یک منزل مانند تهیه نان مانده ایم و نمیدانیم چه کنیم.

اگر پای درددل این کارکنان بشینی خواهید شنید توقع زیادی ندارند بلکه چند ماه حقوق نگرفتند و خرجی خانواده شان را طلب کردند آنها می خواهند شب عیدی با دست پر به خانه بروند تا فرزندانشان جلوی فامیل خجالت زده نشوند.


به مشکلات شرکت گروه ملی که نگاه میکنی بی تدبیری و سوء مدیریت را به وضوح خواهی دید که انتصاب یک مدیر ناکارآمد با دخالت برخی نمایندگان درگذشته زمینه ساز چه مشکلاتی برای این شرکت باسابقه و بازی با زندگی صدها کارگر این شرکت شده است که تا به حال بعد از نزدیک به دو سال یک روز خوش برای خود و خانواده شان ندیدند.

مسؤلین و نمایندگان در خوزستان باید جوابگوی این بی تدبیری باشند اما نکته جالب اینجاست که به دفعات نمایندگانی در خوزستان به صورت علنی از دخالت خود در انتصابات سخن گفتن و تاکید بر به کرسی نشستن مدیر مطبوع خود کرده اند.

جای تعجب دارد انتصابات ضعیف و آبکی و نشاندن مدیران ناکارآمد بر صندلی این شرکت های قدیمی و با سابقه همچنان ادامه دارد و هرزگاهی خبری در فضای مجازی و رسانه ها منتشر می شود که نماینده یا نمایندگانی به دنبال تغییر مدیر فلان شرکت هستند و این پافشاری تا جایی ادامه دارد که نمایندگانی دسته جمعی به دیدار وزیر می روند و خواستار تغییر مدیریت در شرکت هایی مانند توسعه نیشکر هستند که با ثبات کاری و سوددهی بالا کارکنانشان در حال کارند.

آیا مسؤلان و نمایندگان خوزستان از اتفاقات گروه ملی درس نگرفته اند، آیا مسؤلان و نمایندگان می خواهند باز اشتباه مدیران گذشته را انجام دهند و سرنوشت هزاران کارگر شاغل در این شرکت ها را در ازای نشستن مدیر مطبوع خود بر صندلی به بازی بگیرند.

حالا سوال اینجاست چطوراست که مسؤلین استان توان حل این مشکلات را ندارند و پی در پی وعده میدهند، دلیلش این نیست که مسؤلین و نمایندگان خوزستان بجای حل مشکلات مردم و کارگران بدنبال لابی های خود در مرکز هستند تا مدیری را در فلان اداره، سازمان و دستگاه بر صندلی بخت بنشانند و اسب خود را زین کنند.

متاسفانه مسؤلین خوزستان نباید خود را به خواب زمستانی بزنند و از اتفاقات گذشته درس بگیرند تا فاجعه ایی بزرگ تر گریبان خوزستان را نگیرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
comment
0
1
comment دلیل این مشکلات در استان خوزستان کوچک و ضعیف بودن مدیریت کلان استان و استاندار ناتوان و ..... است
پاسخ ها
comment
محمود معتمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
comment
comment وضعیت استانی که استاندارش گوشش تو دست نمایندگان باشه از این بهتر نمیشه.
comment
محمود معتمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
comment
comment تو یکی از همین شهرهای شمالی استان مقاومت فرماندار جهت جلوگیری از مامور شدن نیروهاش به فرمانداری باعث برکناری یک روزه فرماندار شد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
comment
0
0
comment نمایندگان خوزستان در فکر آینده کارگران شرکت توسعه نیستند فقط برای جمع کردن رای در دوره بعدی انتخابات می خواهند با تعویض مدیریت یک عده از اطرافیانشون را استخدام شرکت توسعه بکنند حالا دو یا سه سال دیگه توسعه نیشکر به مشکل برخورد برای آنها مهم نیست .
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
comment
0
0
comment نمایندگان مجلس بر بدنه نظام اسلامی خنجر می زنند و بفکر پیشبرد اهداف نظام و انقلاب نیستند و از جاده نظام و انقلاب منحرف شدند و خود زنی میکنند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار