شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: استان خوزستان نسبت به سایر استانها در بخش دریافت مالیات در جایگاه دوم قرار دارد.

محسن کاویانی چهارشنبه شب در نشستی با اصحاب رسانه استان با تاکید بر اینکه، 31 تیرماه آخرین مهلت دریافت اظهارنامه مالیاتی است، عنوان کرد: با در نظر گرفتن تداخل ماه مبارک رمضان و دریافت اظهارنامه های مالیاتی و به منظور رفاه حال کارکنان و اربابان رجوع، بعضی از مراکز دریافت اظهار نامه مالیاتی از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه شیوه دریافت مالیات از مجامع و اصناف به صورت خود اظهاری است، تصریح کرد: فعالات اقتصادی در سه گروه مشاغل بند الف، مشاغل بند ب و مشاغل بند جیم گنجانده می شوند که دریافت اظهارنامه مالیاتی هر گروه با گروه دیگر متفاوت است.

کاویانی با اشاره به اینکه، اشخاص حقیقی در گروه مشاغل بند الف جای می گیرند، عنوان کرد: این اشخاص باید دفتر روزنامه و کل داشته و هر ماه آن را ارائه بدهند. همچنین در پایان هر سال مالی، ترازنامه سود و زیان خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد:گروه مشاغل بند ب را اشخاص حقوقی تشکیل می دهند،این افراد به دفتر روزنامه وکل نیازمند نیستندوبرای این گروه دفتری باعنوان درآمد وهزینه درنظر گرفته شده است که باید ازآن نگه داری کنند.

کاویانی با بیان اینکه افرادی که در مشاغل بند جیم فعال هستند به علت نوع کاری که دارند نیازمند خرید و فروش زیاد هستند، گفت: برهمین استس افرادی که در این گروه جای می گیرند، باید در هر ماه گزارشی تحت عنوان صورت خلاصه وضعیت درآمد ارائه دهند به گونه ای که در آخر هر سال 12 گزارش را باید ارائه داده باشند.

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان افزود: وجه مشترک بین سه گروه قید شده این است که دریافت اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می شود و کسانی که از این سامانه استفاده کنند، می توانند 40 درصد از مالیات خود را پرداخت و مابقی آن را در شش قسط دیگر پرداخت کنند و کسانی که به صورت دستی اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل بدهند نمی توانند از این مزایا استفاده کنند.

وی با اشاره بر اینکه دریافت اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی است، اظهار کرد: هماهنگی های لازم با بانک ملی استان خوزستان صورت گرفته است که در روزهای تعطیل نیز تا پایان زمان دریافت اظهار نامه ها در سراسر استان فعال باشند.

کاویانی با بیان اینکه دریافت مالیات از پزشکان عمومی و دندان پزشکان در شهر اهواز 12درصد و سایر شهرستانها نباید کمتر از 10 درصد باشد، تصریح کرد:همچنین جراحان عمومی، جراحان خون، جراحان گوارش و غدد در شهر اهواز 19درصد و در سایر شهرستانها 18 درصد مالیات پرداخت می کنند.

مدیر کل امورمالیاتی استان خوزستان عنوان کرد: درصد دریافت مالیات مشاغل گوناگون براساس دستورالعمل انجام می گیرد و زمان دریافت اظهار نامه ها تمدید نمی شود.

وی افزود: از حیث دریافت وصول مالیاتی استان خوزستان در کشور رتبه دوم را در اختیار دارد.

کاویانی تصریح کرد: بر اساس ماده 169برنامه توسعه، یک سری از اصناف مانند: سازندگان و فروشندگان طلا، آهن آلات، لوازم صوتی و تصویری، هتل و هتل آپارتمانها و تعدادی از صنوف دیگر بر اساس اولویت سازمان مالیاتی از اول سال 92 نسبت به نصب و راه اندازی سامانه صندوق فروش موظف شده اند و عدم استفاده از سامانه موجب محرومیت از معافیتهای مقرر برای آن سال خواهد شد.

 

مدیر کل امورمالیاتی استان خوزستان اظهار کرد: به منظور شفاف سازی اطلاعات و توسعه عدالت مالیاتی و با توجه به ماده 169مکرر قانون مالیات همه اشخاص حقیقی و حقوقی باید شماره اقتصادی داشته باشند و همه اشخاص اعم از وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی که بودجه آنها به وسیله دولت تامین می شود نیز باید در سامانه ثبت نام و شماره اقتصادی دریافت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار