اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
سرپرست فرمانداری دزفول گفت:تجار و بازرگانان استان بصره عراق خرید محصولات کشاورزی و دامی تولید این شهرستان را هدف گرفته اند.
امیر عیسی زاده با اشاره به دیدار اخیر صورت گرفته با جمعی از تجار و بازرگانان استان بصره افزود:پیش از این پیگیری برای صادرات محصولات کشاورزی دزفول به عراق صورت گرفت و هیاتی از بازرگانان و تجار ناصریه عراق به دزفول سفر کرده و در جریان امکانات و تولیدات کشاورزی و دامی این شهرستان قرار گرفتند.

وی افزود:در نشستی که به همین منظور برگزار شد بازرگانان عراقی خواستار برقراری پیوندی مشترک برای خرید محصولات کشاورزی و نیز خوراک دام از دزفول شدند.

عیسی زاده گفت:در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم برای اخذ مجوز تشکیل اتاق بازرگانی در خوزستان و همچنین ناصریه عراق از سوی بازرگانان صورت گیرد تا با تشکیل اتاق بازرگانی محصولات تولید دزفول به عراق صادر شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: ارتباط اتاق بازرگانی دزفول و اتاق بازرگانی ناصریه عراق می تواند ضمن فراهم کردن زمینه صادرات محصولات این شهرستان و رونق اقتصادی شمال خوزستان رابطه ای پایدار بین این دو کشور برقرار کند .

عیسی زاده بیان داشت:اتاق بازرگانی مشترک میان دو کشور ایران و عراق با توجه به روابط نزدیک و اراده سیاسی دو کشور در افزایش حجم روابط اقتصادی بسیار موثر بوده و در پویایی فعالیت اقتصادی بین کشورهای ایران و عراق به ویژه افزایش صادرات بخش کشاورزی شهرستان دزفول نقش مهمی دارد.

سالانه حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود.

بخشی از محصولات کشاورزی تولید دزفول از طریق تجار و بازرگانان دیگر استان های کشور صادر می شود.

به منظور تسهیل در صادرات این شهرستان نمایندگی گمرک در دزفول راه اندازی شده است.
صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول نقش مهمی در صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار