اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

شوشان – زمان بابادی شوراب : در رسانه ملی و برنامه پایش، از یکی از اقلام که در دولت نهم و دهم از قلم افتاده بود و در دولت تدبیر و امید در راستای توسعه کشور وارد کشور گردید، رونمایی شد.

پس از واردات الاغ و سنگ پا، 160 تن کود انسانی(گ و ه)وارد کشور گردید، که این نوع واردات ید طولایی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دارد، چرا که در زمان جنگ با دشمن بعثی، در دولت میر حسین موسوی به یکباره مطرح شد که بجای نخ جراحی، بند کفش وارد کرده اند و گفتند چون کالاها بسته بندی شده، تفاوت جنس قابل رویت نبود و به این بهانه که کشور فروشنده خلط معامله کرده، قضیه مسکوت ماند.

در کارنامه دولت های متعدد اصولگرا و اصلاح طلب آمارهای‌ شگفت‌انگیزی از واردات الاغ، سنگ‌پا، کلاه گیس، رژ لب، ناخن، بیل، دسته بیل، پتو، کالسه کودک، چسب زخم، چماق، چوب بستنی، اسکاچ و... وجود دارد که شاید بعلت آنکه ساخت آنها در شان! مردم ما نبوده و تولید اشتغال هم نمی کردند!!! در این زمینه ها واردات داشته ایم و هر سال دولتی که سکان مملکت را به دست می گیرد، اقلام جدیدی برای نوع آوری به این لیست اضافه و شمار آن را بالا می ببرند، بطوری که امروز شصت و پنج هزار و سیصد و شصت قلم واردات داریم و اگر قرار باشد در کتاب گینس ثبت شوند، مقام اول را کسب خواهیم کرد.

خوشبختانه نوآوری در دولت تدبیر و امید به حد اعلای خود رسیده و وزیری که تا دیروز به دولت نهم و دهم ایراد می گرفت که چرا چنین اقلامی وارد کشور می شود دست به اقدام شگفت انگیزی زده و نسبت به واردات کود انسانی از ترکیه که ظاهر مرغوبیت چندانی نداشته (به گفته یکی از مقامات کشور همسایه) اقدام نموده است.

البته ناگفته نماند در بین مردم ما، در بعضی از آداب و رسوم ها، گل جایگاه خاصی دارد و واردات آن شاید مورد نیاز باشد، ولی باتوجه به اینکه در مورد استفاده از (گ و ه) هنوز رسمی و آدابی در بین مردم ما بوجود نیامده است، چگونه اقدام به واردات بدون برنامه آن به کشور نموده اند؟ و‌ در صورت امکان مسئولین محترم، شفاف تر علت نیاز آن را بیان بفرمایند تا مردم آگاهانه تر، نسبت به خرید و استفاده از این ماده استثنایی علاقه مند شوند.

محتمل است درخواست آقای کرباسیان که زمانی مسئول گمرکات کشور بوده و حال وزیر اقتصاد دولت تدبیر امید شده استبرای مناظره با تیم اقتصادی دولت نهم و دهم، جهت بررسی لوازم واردات کالاهای فوق الذکر، بخاطر این مهم بوده که به چه علت در کنار آن اقلام پراهمیت که هم اکنون در دولت فعلی نیز جزء واردات کشور است، این کالای اساسی(گ و ه)از قلم افتاده بود که به همت این مسئول محترم و تدبیر دولت امید، این قلم با اهمیت، هم به واردات کشور اضافه شد تا دولت بعدی هم، بهانه ایی برای شیره مالیدن سر مردم داشته باشد.

در کنار گل مالیدن به سر و شیره مالیدن، شاید در آینده گ و ه مالیدن هم نیاز جامعه شود که امیدواریم با واردات آن در زمان مورد نیاز، دچار کمبود نشویم.

با توجه به انتشار آمارهایی از واردات اجناس و اقلامی، که می توان پی برد که ساخت و تهیه آنها به تخصص! کانون های دانشگاهی، علم و فن آوری و تکنولوژی چندانی نیاز ندارد! جای تاسف است.

 با توجه به اینکه این اقلام از مبادی قانونی وارد کشور می شوند که به طور حتم پشت پرده های این واردات، راز هایی را در دل خود جای داده است‌.

باتوجه به اینکه برای هر عمل فردی، آحاد جامعه یا دسته ایی خاص، فریاد وا مصیبتا می دهند، جای پرسش است، به چه علت مدعی العمومی برای این مورد دست بکار نمی شود؟مثلا اگر کنسرت موسیقی در کشور لغو شود، گروه های اصلاح طلب با هیجان، شعار از دست رفتن آزادی مردم را سر می دهند و اگر همان کنسرت موسیقی برگزار گردد، گروه اصول گرا هم با فریاد اینکه دین در حال نابودی است فضای کشور را ملتهب می کنند، ولی کسی برای این موضوع واردات ( گ و ه) و هدر رفت سرمایه و حیثیت ملی مدعی نمی شود!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار