اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
معافیت گمرکی با مبلغی بالغ بر 3401 میلیارد ریال  از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برای طرح های صنعتی فعال صادر گردیده که بر این اساس استان از لحاظ مبلغ معافیت در رتبه نخست کشور و از نظر تعداد در جایگاه چهارم قرار گرفت.

حسن زاده رییس این سازمان در این خصوص اظهار کرد : در سال 96؛ تعداد 139 پروانه بهره برداری با اشتغالی بالغ بر 2157 نفر و سرمایه گذاری معادل 10806 میلیارد ریال صادر گردید که از این لحاظ کلیه هدف گذاری های انجام شده از سوی این سازمان و وزارت متبوع محقق شدند.

حسن زاده افزود :در سال 96 حدود 1600 تائیدیه سوخت یارانه ای برای استفاده واحد های صنعتی فعال   استان از طریق سامانه تجارت آسان صادر گردید و به حمدالله در این سال کلیه نیاز های واحد های موصوف به سوخت مایع با همکاری قابل قدردانی شرکت پخش فرآورده ها تامین شد. 

وی تصریح کرد: در راستای راهبری الزامات کنوانسیون منع تکثیر صلاح های شیمیایی برای اولین بار در دو مرحله و توسط تیم های بین المللی از واحد های صنعتی استان بازدید به عمل آمد که کلیه اقدامات اجرایی و مذاکرات مربوطه مثبت ارزیابی شد و وزارت خانه متبوع کتباً مراتب رضایت را از همکاران معاونت امور صنایع  را مورد تشویق قرارا داد. مهندس حسن زاده افزود : هم اکنون حدود 93 واحد صنعتی فعال برای دریافت و استفاده از مواد اولیه به وزارت متبوع و بورس کالا معرفی شدند؛ و پروانه بهره برداری 5 واحد نیز برای جلوگیری از سوء استفاده تعلیق شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان با بیان اینکه در راستای بررسی وضعیت واحد های صنعتی استان اطلاعات 400 واحد صنعتی؛ ساماندهی شده است اظهار کرد :  با عنایت به اینکه مهلت این طرح تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه سال 97 می باشد و پس از آن در صورت عدم تکمیل اطلاعات مربوطه خدمات رسانی به واحد های صنعتی به علت الزامات سامانه ای دچار مشکل خواهد شد؛ لذا ضروریست واحد های فعالی که تا این تاریخ به کارشناسان معاونت امور صنایع مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل نکرده اند هر چه زودتر در این خصوص اقدام نمایند.

حسن زاده افزود : همه سرپرستی ها و ادارات شهرستانی نیز در این امر مشارکت داشته و واحد های مستقر در شهرستان ها می توانند مستقیماً به نمایندگی ها و ادارات شهرستان ها محل استقرار مراجعه نمایند.

وی در خصوص میزان پروانه های صادره آسانسور نیز عنوان کرد : در سال 96 تعداد 15 فقره پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادر گردید و پروانه 9 واحد نیز تمدید گردید همچنین 12 جلسه کمیته فنی برای ارتقاء سطح کیفی صنعت آسانسور در معاونت امور صنایع سازمان با مشارکت اداره استاندارد، اتحادیه تراشکاران و سازمان راه و شهرسازی برگذار گردید.   

حسن اده در ادامه میزان معافیت های گمرگی درسال  96 را تعداد 333 فقره عنوان و خاطر نشان کرد : معافیت گمرکی با مبلغی بالغ بر 3401 میلیارد ریال  از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برای طرح های صنعتی فعال صادر گردیده که بر این اساس استان از لحاظ مبلغ معافیت در رتبه نخست کشور و از نظر تعداد در جایگاه چهارم قرار گرفت.

وی تصریح کرد : تعداد معافیت های صادره در استان خوزستان برای طرح های نیمه تمام در سال 96 نسبت به سال 95 معادل 266 درصد یعنی بیش از دو و نیم برابر رشد را تجربه نموده است؛ قابل توجه اینکه این رشد نسبت به سال 92 به عنوان سال پایه انتخابی معادل 1447 درصد یعنی بیش 14.5 برابر می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار