اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که وضعیت مخازن آبی استان همچنان در وضعیت بحرانی است، گفت: بارش باران در روزهای اخیر در استان بر روی ذخیره منابع آبی خوزستان تاثیرگذار نبوده است.
هوشنگ حسونی زاده اظهار کرد: متوسط بارش باران در روزهای اخیر در استان خوزستان حدود 9میلیمتر بوده و این میزان بارندگی بر روی منابع آبی استان تاثیرگذار نبوده است.

وی افزود: بر اساس اعلام و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی قرار است در این هفته شاهد بارش باران باشیم و در این زمینه منتظر هستیم تا این بارش‌ها اتفاق بیافتد.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: بارش‌هایی که در استان اتفاق افتاده، به صورت پراکنده بوده و باعث تلطیف هوا و تعدیل درجه حرارت هوا شده است. در این زمینه ناشکر نیستیم اما این‌که این بارش‌ها بر روی ذخایر و منابع آبی استان تاثیرگذار باشد، چنین مساله اتفاق نیافتاده است.

حسونی زاده ادامه داد: برای آنکه بارش باران بر روی ذخایر و منابع آبی استان اثرگذار باشد، باید بارش در حوضه‌های بالادست و ایستگاه‌های ورودی به مخازن اتفاق بیافتد تا بتوان آن بارش‌ها را در مخازن ذخیره کرد.

وی با بیان این‌که وضعیت مخازن آبی استان همچنان در وضعیت بحرانی است، عنوان کرد: این بارش‌ها بر روی بهبود کیفیت آب رودخانه‌ها موثر است و کیفیت آب رودخانه‌ها را تعدیل می‌کند و بی تاثیر نیست اما نمی‌توان این بارش‌ها را به عنوان ذخیره آّبی تلقی کرد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار