اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
رئیس کمیسیون عمران مجلس:
کوچی: چرا نرخ بیکاری در خوزستان با وجود صادرات ۸۰ درصد از نفت ایران از مناطق دیگر کشور بیشتر است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان گفت: تمام ایران مدیون استان خوزستان است و اهواز و خوزستان بر گردن همه کشور حق دارند.

محمدرضا رضایی کوچی که به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و تنی چند از معاونین وزرا و مدیران کشوری به اهواز آمده است به همراه  شهردار اهواز و مدیران استانی از پروژه قطار شهری، منازل پرخطر منبع آب، ملاشیه و چند محله حاشیه نشین بازدید کرد.

وی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استانداری خوزستاندر سخنانی با تاکید برتشکیل کارگروهی در مجلس برای چاره‌جویی در رابطه با مشکلات خوزستان، عنوان کرد: طرح جامع شهر اهواز، حاشیه‌نشینی، پروژه قطار شهری و کمربندی اهواز از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای من قابل توجه است که چرا نرخ بیکاری خوزستان با وجود صادرات ۸۰ درصد از نفت ایران و ظرفیت‌های بسیار دیگری که دارد، از مناطق دیگر کشور بیشتر است.

این مقام مسئول بیان کرد: با آنکه از شهر اهواز روزی بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می‌شود، عوارض آلایندگی نفت متناسب با حق شهر پرداخت نمی‌شود. یکی از مسائلی که پیگیری خواهیم کرد بحث اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس است تا از حقوق آلایندگی اهواز دفاع کنیم.

رضایی با بیان اینکه مترو اهواز پس از ۱۲ سال، کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که دیدم، بعید می‌دانم این پروژه  تا ۱۰ سال آینده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به حقی که مردم استان بر گردن کشور دارند، گفت: این مردم در دوران دفاع مقدس فداکاری‌های بسیاری داشتند و امروز نیز با داشتن ثروت‌هایی نظیر نفت و گاز و محصولات کشاورزی سهم بزرگی در توسعه اقتصاد کشور دارند.

























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار