اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
می دانم که عده ای از این نوشته ام ممکن است آزرده شوند همچنان که از نوشته ام در مورد پیروزی دکتر حسن روحانی بعضی ها برآشفتند

دکتر علیرضا مخبر دزفولی: می دانم که عده ای از این نوشته ام ممکن است آزرده شوند همچنان که از نوشته ام در مورد پیروزی دکتر حسن روحانی بعضی ها برآشفتند و به دلیل عدم شناخت صحیح ،گمان کردند به سوئی از سیاست غلطیده ام و در دامن جناحی غش کرده ام !!

جالب این جا است که در این 24 سال که با استقلال کامل و بی توجه به خوشآمد این و آن نوشته ام و حرف زده ام ،تنها دو نکته ای که به شدت سعی کرده ام به آن ها پایبند بمانم انصاف و ادب خصوصا در قضاوت در مورد دیگران و توجه روزآمد به فرمایشات مقام معظم رهبری است .به حسب وظیفه ی شرعی و ملی، با عشق کامل و به دلیل شناخت دقیق و مستند از نظرات مقام معظم رهبری حفظه الله که بخشی به دلیل ارادت طولانی و بخشی ناشی از اطلاع با کمترین واسطه از نظرات و مشی و مرام معظم له است، تلاش کرده ام هیچ گاه از جاده ی مستقیم دیدگاه های این مرد بزرگ کمترین انحرافی نداشته باشم.مقالاتی که در بحرانی ترین شرایط در دفاع و تبیین نظرات این سید والامقام نوشته ام شاهدی بر این مدعااست. کافی است به وبلاگ مقالاتم که در بخش پیوندهای وبلاگم هست سری بزنید و به تاریخ نوشته ها و اتفاقات پیرامون آن ها نظری بیندازید تا عمق و سابقه ی ارادتم را دریابید و بعد به قول امام بت شکن با "قاعدین کوته نظر دیروز و مدعیان بی هنر" امروز مقایسه کنید.هم در دوران هاشمی رفسنجانی با همه ی خدمات فراوان و البته ضعف هایش به طور مستمر در روزنامه های کشوری به نقد راهبردهای او خصوصا در حوزه ی فرهنگی پرداخته ام که مقالات ان در دسترس است و هم در دوران خاتمی با همه ی خدمات ارزشمند و ضعف هایش مقالات فراوانی داشتم و هم در دوران احمدی نژاد این روال را ادامه داده ام.

اگر بنا باشد تندروی پیشه کنیم و افراطیون معیار وعیار باشند کل مسئولین 33 سال اخیر را باید بعد از پایان مسئولیتشان خائن نامید و سزاوار محبس ! در حالی که ان چه واقعیت دارد این است که همه ی آن ها دلسوز کشور و نیت آن ها خدمت به مردم بوده و در این مسیر گاهی با اتخاذ تصمیمات اشتباهی لطماتی هم به کشور وارد کرده اند ولی خدمات آن ها بیش از اشتباهاتشان و خطاهایشان بوده است.

بگذریم....احمدی نژاد روزهای پایانی مسئولیتش را پشت سر می گذارد. من در هیچ کدام از دو انتخابات 84 و 88 به او رأی ندادم و همه ی دوستان دور و نزدیکم هم این را می دانند. گواه آن هم متن هائی است که در آن دوران در روزنامه نور خوزستان و بعد ها در وبلاگم نوشته ام.

می خواهم بگویم دینی به او ندارم ولی به عنوان یک ایرانی کاری را که ضرغامی کرد بسیار پسندیدم.

تجلیل از خدمتگذاران ملک و ملت باید به یک فرهنگ جا افتاده تبدیل شود.

او با همه ی نقاط قوت و ضعف هایش مثل روسای جمهور قبلی تلاش فراوانی برای آبادانی ایران و خصوصا رسیدگی به مناطق محروم انجام داد.کسانی که امروز یک دست به طعن و لعن او می پردازند بسیاری شان مداحان دیروز او بودند و اگر انصاف داشتند و برای خدا حرف می زدند و صراحت و شجاعت داشتند باید در دوران قدرت از او انتقاد می کردند نه در دوران ضعف.

نادیده گرفتن خدمات او همان قدر بی انصافانه است که بی اشتباه دانستن او ...

همه ی مشکلات کشور را به گردن او انداختن همان قدر غیرمنطقی است که ادعای رجعت او با حضرت ولی عصر (عج) !

این همان سمّ مهلک افراط و تفریطی است که ۳۳ سال است پیکره ی نظام اسلامی عوارض آن را تحمل می کند و مردم برای رهائی و درمان آن به قبای روحانی چنگ انداخته اند و امید وارم از این چنگ اندازی ناامید نشوند.

او کسی بود که حوض راکد سیاست ایران را که تنها چند ماهی ریز و درشت سال ها بود در آن غوطه می خوردند متلاطم کرد و در عین حال که زبان تند و حرکت های منحصر به فرد و پراکندن دوستان از اطراف خود و عدم تمایل به کار جمعی بدون تردید ضعف های بزرگ او بود ولی هرگز نباید از نظر دور داشت که 8 سال تمام ،دشمنانی ریشه دار،دارای نفوذ و اقتدار و متصل به قدرت داشت که دائما برای او مزاحمت ایجاد می کردند و گاهی به دلیل کم تجربگی سیاسی احمدی نژاد ،

موفق به عصبی کردن او واتخاذ تصمیمات جنجالی از سوی او می شدند.تلاش شبانه روزی و بی وقفه و محوری کردن شعارهای آغازین انقلاب و تلاش برای توزیع خدمات دولت در سراسر کشور از دستآوردهای مهم دوران مدیریت او است.

به هر حال دورا ن ریاست جمهوری مردی که به شدت سعی میکرد به مردم نزدیک باشد و از دک و پزها و تشریفات معمول فاصله بگیرد به پایان رسیده است و آن چه واضح است این است که او هم مثل مدیران گذشته کشور دارای نقاط قوت بسیار و نقاط ضعف فربهی بوده است وشاید این جمله پایانی او به خبرنگار در مراسم تجلیل از او تجربه ای باشد که او کمی دیر به آن رسید یعنی صبر بیشتر و فهم قوی تر و تدبیر فزون تر ...

برای او از درگاه الهی در پایان 8 سال تلاش بی وقفه اش موفقیت آرزو می کنیم و امیدواریم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب نقاط قوت او را با خود همراه و نقاط ضعف او را واگذارد تا کشور در مسیری صحیح و خوش عاقبت قرار گیرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
0
1
comment اقای مخیر شده یک یار چیزی ینویسی و از خودت تعریف نکنی؟
comment
علیرضا مخبر دزفولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
comment
0
0
comment سلام خیلی !!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار