اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
رئیس فراکسیون جوانان مجلس:
موسوی: امروز برخی از کارشناسان و صاحب‌ نظران با عنوان آسیب‌ شناسی و واقعیت‌ شناسی در تلاش هستند بخشی از ضعف‌ها را برجسته کنند و در حال شکل دادن ناامیدی هستند.
سید فرید موسوی در مراسم همایش مشارکت جوانان در توسعه خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز جوان در تقویم تنها بهانه‌ای است برای خالی نبودن عریضه و کشوری که جمعیت قابل توجه آن را جوانان  تشکیل می‌دهد قطعا هر روزش روز جوان است و هیچ سازمان یا نهادی را نمی توانیم سراغ داشته باشیم که مأموریت آن سازمان یا نهاد مرتبط با جوانان تعریف نشده باشد و در قبال جوانان نقشی نداشته باشند.

وی افزود: این هفته فرصت مناسبی است که درخواست جوانان به صراحت بیان شود و مسئولین نیز به مطالبات جوانان آشنا شوند و برنامه‌ها و عملکرد خود را مرتبط با حوزه جوان اعلام کنند. انتظار داریم همه دستگاه‌ها در سطح کشور با آغاز هفته جوان به این موضوع توجه داشته باشند و نباید در این خصوص تنها به برگزاری همایش‌ها بسنده کرد. 


رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در ابتدای سال بر لزوم استفاده از شایستگی‌های مدیریتی جوانان تأکید داشتند و امیداوریم دستگاه‌ها گزارش عملکرد خوبی در این خصوص ارائه دهند.

موسوی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نهاد انتخابات و مجلس شورای اسلامی است که از بطن اصلی جامعه برخاسته است بنابراین ارتباط نمایندگان با مردم یکی از وظیفه مدیران است. 

وی گفت: در فراکسیون جوانان حدود 40 نفر از نمایندگان مجلس دهم که کمتر از 40 سال دارند مشغول فعالیت هستند و به صورت مستمر با فعالین جوان در حوزه‌های مختف جلساتی تشکیل می‌شود. 

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: نمی‌شود از اهواز و خوزستان صحبت شود و یادی از شیرزنان و شیرمردان هشت سال دفاع مقدس نکرد. این قهرمانان مختص به خوزستان نیستند بلکه متعلق به همه کشور هستند و باعث شدند امروز در کنار هم در مورد توسعه و آبادانی کشور صحبت کنیم. این حماسه‌ها را جوانانی آفریدند که جهان باور نمی‌کرد چنین مقاومتی داشته باشند. 

موسوی افزود: بسیاری از همان روزهای ابتدایی انقلاب تلاش داشتند این انقلاب را با چالش مواجه کنند اما ایستادگی و غیرت مردم این سرزمین مخصوصا مردم خطه خوزستان همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد. 

وی با بیان اینکه قشر جوان امروز به وظیفه تاریخی خود بیش از گذشته آگاه است، بیان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز همین مردم در مقابل تحریم‌ها، قطعنامه‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستادگی کردند. قطعا همین ایستادگی‌ها زمینه‌ساز توسعه کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا ما در دوران هشت سال دفاع مقدس آمادگی کمتری از امروز داشتیم.‌ آن دوران غیر از امید و ولایت و توکل به خداوند هیچ چیزی در اختیار نداشتیم امروز نیز با امید و اقتدار ایستاده‌ایم. بدون امید قطعا دشمن پیروزی‌های خودش را رقم خواهد زد. 

موسوی با اشاره به دوران انتخابات سال 92 گفت: این جوانان بودند که پیام امید را در سال 92 در سراسر کشور گستراندند و روند کشور را تغییر دادند. سال گذشته نیز در اردیبهشت ماه شاهد نشاط در حوزه جوانان بودیم. امیدی که سال گذشته در بین جوانان بود، توسعه و آبادانی کشور را به همراه داشت.

وی ادامه داد: هر زمان شعار مردم خوزستان در انتخابات سال گذشته در استقبال از ریاست جمهوری که می‌گفتند "اگر هوا نداریم اما هواتو داریم" را به یاد می‌آورم مسئولیت سنگینی را بر شانه‌های خود حس می‌کنم زیرا این شعار نشانی از امید بود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن امید را در بین جوانان نشانه گرفته است و اگر امید در دل جوانان از بین برود هر اقدامی که برای توسعه کشور در حال انجام است یا قرار است انجام شود با چالش مواجه می‌شود.

موسوی عنوان کرد: امروز برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران با عنوان آسیب‌شناسی و واقعیت‌شناسی در تلاش هستند بخشی از ضعف‌ها را برجسته کنند و در حال شکل دادن ناامیدی هستند. جوانان باید ببینند آیا واقعا هیچ نقطه امیدی در کشور ما نیست. اقدامات و تلاش‌هایی که امروزه در حوزه فناوری اطلاعات و بودجه‌هایی که در این زمینه تخصیص داده می‌شود، پیشرفت کارآفرین‌ها که پیشرفت‌های کشور است، باید در نظر گرفته شود و امیدبخش باشد. اگر پیشرفت‌ها در حوزه دیپلماسی خارجی، نفت، صنعت، آموزش عالی و پزشکی درکنار هم قرار داده شوند می‌توانند زمینه‌ساز پیشرفت باشند اما امروز برعکس توجه می‌کنیم.
وی با اشاره به چالش‌های حوزه جوانان تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که در حوزه جوانان وجود دارد بحث اشتغال است که به صورت فراگیر وجود دارد و از ابتدای مجلس دهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با شناسایی این موضوع در ابتدای امر موظف به تلاش در شناسایی چالش‌های کسب و کار در حوزه اشتغال شدند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا کمیسیون ویژه رفع موانع کلی اشتغال در مجلس فعال شده و کمیسیون اقتصادی مجلس نیز یک سری از قوانین مرتبط با حوزه کسب و کار را در دستور قرار داده است و بحث تدوین طرح عملیات بانکی و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دستور کار است. 

موسوی ادامه داد: مجلس یک سری قوانین در خصوص تخصیص اعتبارات و تقویت اعتبارات در بخش اعتبار در دستور کار قرار داده است. تخصیص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای  توسعه اشتغال روستایی یکی از اقدامات مهمی است که در سال گذشته انجام و اکنون عملیاتی شده است. 

وی بیان کرد: در بودجه سالیانه مکررا بندهای مختلفی برای جوانان و حوزه اشتغال مصوب و در این خصوص اقدام شده است و امیدواریم با اقدامات موثری که در حوزه اجرا نیز رخ می‌دهد به تدریج شاهد رفع چالش در حوزه اشتغال جوانان شویم.


























منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار