اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه در سال 96، بیش از 250 فضای آموزشی در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: هم‌اکنون نیز بیش از 400 فضای آموزشی درحال ساخت در استان وجود دارد. 

رضا رضایی  اظهار کرد: اولویت اصلی ما در سال 97 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام چند سال گذشته است. در حال حاضر بیش از 400 فضای آموزشی درحال ساخت در استان وجود دارد. 

وی افزود: البته مساله عدم تخصیص منابع مالی یکی از مشکلات ما است که محل تامین منابع آن‌ها متفاوت، است. با توجه به محدودیت منابعی که دولت با آن مواجه است و مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی تلاش می‌کنیم بیشتر به سمت  تشویق مردم و خیرین به مشارکت در مدرسه‌سازی حرکت کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: یکی دیگر از اولویت‌های ما در سال 97 بحث تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی است. تامین میز و نیمکت مناسب و وسایل آموزشی و کمک آموزشی مختلفی  که می‌توانند به تحصیل دانش‌آموزان کمک کنند، از اولویت‌های اساسی ما هستند. با توجه به شرایط آب و هوایی خاص استان بحث تامین سیستم سرمایشی مناسب برای مدارس نیز در استان مطرح است. باید شرایط لازم برای آرامش دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

رضایی تصریح کرد: در سال 96 با کمبود تخصیص و نقدینگی مواجه بودیم اما در این سال، نسبت به سال 95، حدود 110 درصد افزایش اعتبار داشتیم که برای ما بی‌سابقه بود. اعتبارات استانی ما در سال 95، 75 میلیارد تومان بود که این بودجه در سال 96 به بیش از 155 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. با توجه به نیاز بالای استان به ساخت و ساز فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی به‌خصوص سیستم‌های سرمایشی، این میزان اعتبار توانست کمک زیادی به ما کند.

وی افزود: توجه به ورزش دانش‌آموزان نیز از اولویت‌های ما در سال جاری است. ساخت پروژه‌های ورزشی چند منظوره در استان در برنامه کاری امسال قرار داد. تعدادی استخر برای دانش‌آموزان درحال ساخت است و با برنامه‌ریزی انجام شده، امیدواریم دو مورد از این استخرها تا تیر ماه به بهره‌برداری برسند. بقیه نیز تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین امسال حدود 17 زمین چمن مصنوعی برای آموزش و پرورش درحال ساخت است که تا پایان مردادماه آماده بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار درباره برچیده شدن مدارس کانکسی تا پایان سال 97، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. این مساله نیز یکی دیگر از اولویت‌های ما در سال جاری است. 

رضایی ادامه داد: در سال 96، مدارس خیلی خوبی در مناطق روستایی ساخته شد. این سال از نظر ساخت فضاهای آموزشی سال بی‌سابقه‌‌ای بود. در این سال بیش از 250 فضای آموزشی و بیش از 600 کلاس درس به بهره‌برداری رسید. بخش عمده‌ای از این مدارس در مناطق روستایی و عشایری ساخته ‌شده و به آموزش و پرورش تحویل داده شده‌اند. با این کار بخش زیادی از مشکل کمبود فضای آموزشی برطرف شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار