اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
صیاحی گفت: از ابتدای خرید گندم تاکنون خرید تضمینی این محصول اساسی در استان خوزستان به 600هزار تن رسیده است.
مهدی صیاحی افزود: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی 96-95 حدود 100هزار تن افزایش نشان می دهد.

وی پیش بینی تولیدگندم استان را یک میلیون و 400هزار تن گندم اعلام کرد و افزود :از این میزان 1.2میلیون تن به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستان خریداری می شود و خرید گندم به نرخ تضمینی توسط 67مرکز خرید در همه مناطق استان بجز باغملک ، ایذه و اندیکا در حال انجام است.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در ادامه با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده حداکثر 48ساعت پس از تحویل، به حساب کشاورزان واریز می شود افزود: بهای هرکیلوگرم گندم معمولی امسال همچون سال گذشته 13هزار ریال و گندم دروم 13هزار و 300ریال می باشد.

صیاحی ، پیک خرید گندم در استان خوزستان را حداکثر 40روز عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و خشکسالی ، برداشت گندم زودتر از معمول شروع شد.

پارسال از مجموع تولید 1.7میلیون تن گندم در استان ، یک میلیون و 356هزار تن به نرخ تضمینی خریداری شد.

کار برداشت گندم در دهه سوم فروردین در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان شروع شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر ، 280هزار هکتار از کشتزارهای گندم دیم و 100هزار هکتار از گندم آبی خوزستان به دلیل نبود آب ، کمی بارندگی و بالا رفتن تنش آبی از بین رفت و تقریبا تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبی انجام می شود.

در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح 1.2میلیون هکتار برداشت می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

حدود 120نوع محصول کشاورزی و باغی در خوزستان تولید می شود که مهمترین آنان گندم ، نیشکر ، برنج ، صیفی جات ، انواع مرکبات ، خرما ، گل و محصولات گلخانه ای است.

/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار