اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
شوشان - بیات محمدی

بی جهت شلوغش می کنیم، تیم ملی ما خارج ازخانه درمقابل تیم ملی جهان با تشویق انبوه تماشاگرانشان و حمایت داور در مقابل بازیکنانی خشن که بازی ناجوانمردانه را در دستور کار خود قرار داده بودند بازی کرد وبازنده از زمین بیرون نیامد حالا رقیب بدون توجه به قوانین متعارف، گفته است من کلاه سرم رفته است این نتیجه را قبول ندارم بازی باید تجدید شود، گناه بازیکنان ما چیست؟

 بنده در بحبوحه تصویب برجام می گفتم که داده ها بیش از ستانده هاست ولی حالا به جرات می گویم که ستانده ها بیشتر از داده ها شده است، الان دیگر بحث نفت در برابر غذا مطرح نیست، پرونده هسته ای به آژانس برگشته و خطر رفتن مجدد آن به شورای امنیت و قرار گرفتن در ذیل فصل هفت منشور ملل کاملا از بین رفته و مهمتر ازهمه دیوار بتونی اجماع بین المللی علیه ما فرو ریخته است، اصلا بحث مرتفع شدن جنگ و اجماع جهانی و نفت در برابر غذا هم دروغی محض و به کنار، رهیافت و گزینه جایگزین در آن مقطع چی بوده است؟ نهایتا امروز با همین مشکلات و در وضعیت فعلی و شاید هم بدتر بسر می بردیم، بعنوان یار دوازدهم رقیب اینقدرگل به تیم خودی نزنیم باید به فکر مردم بود و از هر اهرمی برای  آوار برداری از خرابه های اقتصادی که در طول دهها سال بر سر مردم فرو ریخته است استفاده نمائیم .

چه چیزی را از دست داده ایم که قابل جبران نباشد ؟ سایتهای هسته ای همه آماده تولید سوخت صنعتی باغنای بالاست، تازه اگر منصفانه رفتارکنیم  دستاورد مهم ملغی شدن برجام کسب اعتبار بین المللی و رفع سوء ظن جهانیان و از بین رفتن  نگرش منفی جامعه بین المللی نسبت به ایران است، صادقانه قضاوت کنیم درآن زمان باتوجه به تبلیغات فراگیر جهانی علیه ما به هیچ عنوان نمی توانستیم به جهان تفهیم کنیم که مادنبال بمب اتم نیستیم یعنی همه ابزارهای اثبات بی گناهی خود را از دست داده بودیم ولی الان این اتفاق افتاده است و جز اسرائیل و چند  کشور انگشت شمار عربی همه حرکت و تصمیم غیرمتعارف ترامپ را مذمت و تقبیح کردند، کی آن زمان این فضا وجود داشت ؟ بگذریم .

الان تکلیف چیست ؟

۱- ورود و وجود هر نوع کالای آمریکایی در بازار جرم محسوب شده و بامتخلفین به اشد مجازات برخورد شود، دولت هم باید ورود خودروهای آمریکایی که متاسفانه هم اینک از مناطق آزاد وارد کشورمی شود را سریعا  متوقف کند .

۲- در صورت عدم پایبندی اروپا در قبال برجام نظام جمهوری اسلامی باید از اهرم تنگه هرمز که متعلق و تحت سیطره ماست در جهت محدود کردن مراودات تجاری غرب و کشورهای مزدوری مثل سعودی به شکلی ممکن استفاده نماید.

۳- خروج از ان . پی . تی و محروم کردن آژانس از نظارتها و بازرسی های دوره ای و تولید اورانیوم باهر درصد غنایی که صلاح بداند را در دستور کار خود قرار دهد، کشوری که تاوان و هزینه بمب اتم را پرداخت می کند چه لزومی دارد که از مزایای آن استفاده ننماید .

۴- راهها و مرزهای ترانزیت مواد مخدر به اروپا که هرساله با هزینه مالی فروان و تلفات جانی بی شمار مرزبانانمان صورت می گیرد و ما جزء به لحاظ اخلاقی هیچ تعهدی نسبت به کنترل آن نداریم  را باز گذاشته و هیچ ممانعتی از انتقال مواد مخدر از طریق مرزهای ما به اروپا به عمل نیاید، برای یکبار هم که شده بگذاریم خسارت آن را خودشان پرداخت نمایند تا بفهمند مردانگی یعنی چی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار