اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
دما در نیمه شمالی کشور امروز و فردا کاهش می یابد و هوای خنکی در شمال کشور مستقر می شود.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با پیش بینی رعدوبرق، رگبار و احتمال جاری شدن سیل طی امروز و فردا در مناطق نیمه غربی و شمالی کشور، به عشایر و دامداران توصیه کرد از ارتفاعات و مسیل ها دوری کنند.

مسعود حقیقت روز شنبه در این خصوص به ایرنا گفت: سامانه بارشی که در هفته گذشته در کشور فعال بود، به نظر می رسد که طی دو تا سه روز آینده نیز در کشور فعال باشد و به همین دلیل رعدوبرق، وزش باد و رگبار باران را در نیمه شمالی و غربی و نوار مرکزی کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از این رو به شلتوک کاران شمالی نیز نیز توصیه می شود که با توجه به نوسانات دمایی در این مناطق تمهیدات لازم را برای محافظت از خزانه های برنج خود انجام دهند.

کارشناس هواشناسی وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی این هفته اینگونه توصیف کرد: امروز و فردا با توجه به شدت وزش باد روی کشور عراق و شرق عربستان و امتداد آن به کشور ما، مناطقی از جنوب غرب و جنوب به شدت غبارآلود می شود و این وضعیت طی امروز و فردا در استان های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان و جنوب فارس تداوم دارد.

حقیقت گفت: دما در نیمه شمالی کشور امروز و فردا کاهش می یابد و هوای خنکی در شمال کشور مستقر می شود. از روز دوشنبه تا پایان هفته، روند افزایش دما را در نیمه شمالی و سواحل کشور شاهد خواهیم بود.

** گرمترین و خنک ترین مناطق کشور/ وضعیت هوای پایتخت

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: گرمترین مناطق کشور دیروز راسک و زابل با 40 درجه بالای صفر بودند و سردترین نقاط امروز صبح به ترتیب رزن در استان همدان با دمای صفر درجه و سمیرم با 3.2 درجه گزارش شده است.

حقیقت در مورد وضعیت هوای تهران نیز توضیح داد: در تهران دیروز بعدازظهر و دیشب حدود چهار میلی متر بارش داشتیم و طی امروز و یکشنبه و دوشنبه نیز در برخی از ساعات رگبار باران و وزش باد را خواهیم داشت.

وی افزود: کمینه دمای امروز تهران به 13 درجه رسید، بیشینه دمای دیروز نیز به 23 درجه رسید، امروز و فردا به 22 درجه می رسد و روز دوشنبه به 24 درجه خواهد رسید. به طور کلی هفته جاری، هفته چندان گرمی برای پایتخت نخواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار