شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸

آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت : اسماعیل کوثری عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در پانزدهمین محفل انس مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان، یادبود عملیات قراویز، گفته است: کشورهای خود فروخته‌ باید از منطقه حذف شوند.

در ابتدا: بيان چنين سخناني شايد از زبان هر اسماعيل ديگري در اين مملكت(‌مثلا " اسي سياه " همسايه‌ي بيست ساله ي ما) هزينه اي براي مردم ايران به دنبال نداشته باشد، اما قطعا بر زبان آوردن اين سخنان عجيب و باور نكردني! از سوي شخصي مهم در ساختار نظام سياسي ايران، مي تواند تبعات بين المللي اقتصادي، سياسي و فرهنگي بسياري براي مردم ايران در پي داشته باشد! مگر آن كه تصور كنيم آقاي اسماعيل كوثري، تصور كرده اند كشورهاي خودفروخته، كارخانه‌ي پفك چي توزند كه بشود به راحتي درشان را تخته كرد. البته پيشاپيش از ميمونك چي توز عذر مي خواهيم! هر چند بعيد مي دانيم در دنياي امروز، ديگر دفتر و دستك اين ميمونك جسور موتور سوار را هم بشود از صفحه‌ي گيتي حذف كرد!

در ادامه: شايد هم آقاي اسماعيل كوثري اخيرا معناي وا‍ ژه ي حذف را از ياد برده اند؛ وگر نه چطور مي شود تصور كرد كه چند كشور خودفروخته با هم از منطقه حذف شوند! حتي كارگردانان فيلم هاي علمي و تخيلي هم از" هالك " و " سوپرمن " و " بتمن" انتظاري بيشتر از نابودي هفت هشت تا ماشين و يك پُل و چند تا ساختمان؛ ندارند!

در ميانه: در همه جاي دنيا مرسوم است كه وقتي سياستمداري در لا‌به‌لاي

حرف هايش سوتي مي دهد، خيلي سريع حرفش را تكذيب مي كند تا از زهر تبعات حرف خود بكاهد. آقاي اسماعيل كوثري هم مي تواند از اين قاعده مستثني نباشد! البته اگر كه ايشان نخواهند از اين از اين قاعده مستثني باشند!

در پايان: هنوز هم مي توان به پايان خوش اين حرف هاي نه چندان " دودوتا دو‌دوتاي" آقاي كوثري اميدوار بود و لاي آن را درز گرفت و پوشاند! مشروط بر اين كه بعد از اين آقاي كوثري سعي و تلاش بيشتري نمايند تا در يادگيري اصول ابتدايي درس سياست! و قبول شدن در پايه ي ابتدايي اين دروس؛ در همان كلاس اول درجا نزنند. ناسلامتي آقاي كوثري چند دوره است كه نماينده‌مجلس هستند و انتظار بيشتري از ايشان مي‌رود! اين را ديگر هر كودكي كه كلاس اول ابتدايي سياست را قبول شده باشد مي داند كه: در دنياي امروز مرزهاي سرزميني هر كشوري تعريف شده اند!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار