اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
محمد سعید بهوندی

جناب آقای دکترشریعتی استاندار جوان، دلسوز، پرتلاش و باایمان

سَلاَمٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ

بدون مقدمه

بنده بعنوان یک شهروند خوزستانی و به گواه مطالبی که سالهاست از سر آگاهی، تعهد و دلسوزی در فضاهای مجازی، کانال باران اندیشه(https://t.me/baran_andisheh)، پایگاه خبری تحلیلی شوشان (۵۴ مطلب در ستون یادداشت) در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، دینی، اجتماعی و... با استعانت از خداوند قادر حکیم و قدیر، در راستا و به منظور آسیب شناسی و رفع گرفتاری ها و مشکلات هم کیشان و همنوعانم بخصوص هم استانی های عزیزم به رشته ی تحریر در آورده ام، هدفی بجز ادای تکلیف الهی و عمل به آنچه می بینم و میدانم ندارم و از طرفی بدون کوچکترین شک و شبه ای حضرتعالی را انسانی؛ آگاه، متخصص، شریف، پاک نهاد، خدوم، باهوش، خستگی ناپذیر و بشدت پیگیر می بینم و می دانم.

جناب استاندار ارجمند!

محال است بر شما پوشیده باشد، که سالهاست در بخش بهداشت و درمان استان خصوصا در حوزه ی بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز بهداشتی درمانی دولتی استان، مشکلات متعددی در باب خدمت رسانی و رضایت مردمی وجود دارد. قطعاً بخش از این معضلات، کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات در دستگاههای دولتی است.

اما باور بفرمایید؛ بخش اعظمی از آن به کم کاری، استفاده ی ضعیف و نادرست از امکانات و عدم آموزش صحیح و مهارت لازم و کافی و همچنین عدم اعمال محکم و بدون گذشت نظارت و ارزیابی عملکرد از سوی مدیران و مسئولان مربوطه می باشد.

البته ناگفته نماند که؛ تعداد بسیار زیادی از انسان های باایمان، دلسوز، متعهد و پرتلاش هم اکنون در بخش ستادی، صفی و عملیاتی در تمامی دستگاههای دولتی و از جمله در بخش بهداشت و درمان استان در تمامی پست ها و مشاغل از مدیر تا نیروهای خدماتی مشغول به کار و فعالیت خالصانه هستند که جای تحسین و تشکر فراوان دارد و اتفاقاً سپاسگزاری اصلی و موثر آن است که؛ نگذاریم اهمال کاری و بدعمل کردن عده ای معدود موجب زیرسوال رفتن و نادیدن گرفتن خدمت بی منت این عزیزان شود.

جناب دکتر عزیز!

برای پایان دادن و یا به حداقل رساندن چنین مشکلاتی، پیشنهادم این است که در یک اقدام ساده و کم هزینه، بشخصه از مدیریت صدا و سیمای خوزستان بخواهید، تا یک مستند کوتاه از وضعیت بیمارستانهای دولتی مرکز استان با محور قرار دادن مصاحبه ی میدانی از بیماران بستری شده و همراهان آنان، بدون کوچکترین اعمال گزینش و انتخاب، در اسرع وقت تهیه نموده و بدون آنکه آنرا در صدا و سیما به نمایش درآورند، بدون کوچکترین ویرایش و سانسور در جلسه ای در محضر حضرتعالی و مسئولان بهداشت و درمان استان، مدیران حراست آنها، مدیران دانشگاه علوم پزشکی و روسا و کارشناسان حراست بیمارستانهای دولتی مرکز استان به نمایش درآورند.

آنگاه در پایان نمایش از آنان خواسته شود توضیحات لازم را پیرامون آنچه مشاهده نموده اند ارائه نموده و در پایان تصمیم گیری قاطع نمایید. مطمئن هستم با این شیوه و اقدام شفاف، راه توجیه و پنهان کاری احتمالی را بر بعضی ها خواهید بست و مطمئناً خداوند شاهد و کریم نیز به این حرکت عالمانه و خالصانه، برکات و خیرات بیشمار خویش را نازل خواهد کرد.

در پایان؛ بنده بعنوان فرهنگی بازنشسته و صاحب قلم و فعال در حوزه ی اندیشه و آسیب شناسی اجتماعی، با کمال افتخار در کمک به حضرتعالی در کم کردن مشکلات و معضلات اعلام آمادگی می نمایم و این را جزء وظایف و تکالیف الهی و انسانی ام دانسته و بحول قوه ی الهی و با اطمینان و امیدوار به فضل بی انتهای او، همچنان و بافتخار و باانگیزه به این مسیر خطیر و زیبا ادامه خواهم داد.

امام کاظم علیه السلام : "من لم یستطع ان یصلنا فلیصل فقراء شیعتنا، کسی که قدرت ندارد به ما صله نماید، به شیعیان نیازمند ما رسیدگی کند".(بحار‌الانوار، ج۷۴، ص۳۱۶)

متشکرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار