اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی خوزستان گفت: خیرین حاضر در جشن گلریزان بهزیستی در اهواز٨٥٠ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند.
مهران کریمیان در حاشیه برگزاری جشن گلریزان بهزیستی در تالار میرداماد اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشن در اهواز و سه شهر دیگر برگزار شده و مجموع کمکهای مردم در این سه شهر تاکنون بیش از ٢ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: علاوه بر کمک های نقدی، کمک های غیر نقدی از جمله سرپرستی ١٠٠ کودک و نیز تهیه مواد غذایی و اقلام اساسی نیز صورت گرفت.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان با بیان این که جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان در ٦ شهر دیگر استان برگزار می شود، یادآور شد: سال گذشته در شهر اهواز ٧٥٠ میلیارد ریال و در تمام شهرهای استان ٢ میلیارد ریال به این سازمان کمک شد.

کریمیان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: تهیه ٩٧ سبد غذایی، ١٢٠ سفره افطاری و بازدید از منزل ١٥٠ خانواده تحت پوشش سازمان در سطح استان، از جمله اقدامات منظور شده در این ماه است.

وی همچنین به ضرورت فرهنگ سازی برای تعامل بیشتر مردم با بهزیستی اشاره کرد و افزود: این سازمان آمادگی دارد تا کمک و همراهی با هر فرد و با هر تخصصی کار خیر انجام دهد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی تاکید کرد: در حال حاضر ٣٣ هزار خانوار امور اجتماعی و ٨٠ هزار معلول در سطح استان تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده که امید است با همکاری مردم خیر، بهترین کمک رسانی را داشته باشیم. 

سه هزار خیر در خوزستان فعال هستند

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز اظهار داشت: سه هزار خیر در استان خوزستان ساماندهی شده اند که به عنوان بازوی بهزیستی در کمک رسانی به نیازمندان مشارکت دارند.

وی افزود: خدماتی از جمله غربالگری از ناشنوایان و کاشت حلزون برای بیش از یک هزار نفر، مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج و شناسایی بیماری های زوجین در سال گذشته از سوی بهزیستی انجام شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: یک هزار مهدکودک در سطح استان به کودکان پیش دبستانی خدمات ارائه می دهند ولی تنها هفت درصد کودکان در این مراکز حضور پیدا می کنند.

صدیق راد با اشاره به فعالیت 56 مرکز مشاوره روانشناسی در استان بیان کرد: 100 کمپ ترک اعتیاد و 78 مرکز درمان سرپایی(متادون درمانی ) در سطح استان خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد:190 وظیفه برای بهزیستی تعریف شده و 194 تیم اجتماع محور در زمینه اعتیاد در محلات مختلف استان با این سازمان همکاری می کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به نگهداری و آموزش نزدیک به دو هزار معلول ایزوله در مراکز بهزیستی استان گفت: این سازمان به خانواده های دو معلول 80 میلیون ریال کمک بلاعوض می دهد اگرچه این میزان کمک برای تهیه مسکن ناچیز است.

وی یادآور شد: بیش از 2 هزار معلول در سال گذشته با تلاش خود و کمک بهزیستی و اعطای وام های اشتغال به خودکفایی رسیدند.

صدیق راد تصذیح کرد: نزدیک به سه هزار دانشجو و همچنین سه هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی استان بوده و به طور صد در صد از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار